گوناگون

نباید تیم مذاکره را با حرکت های بدون دلیل تخریب کنیم

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت‏ الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان با بیان اینکه ما در فناوری های هسته ای به دنبال بمب اتم نیستیم ابراز داشت: اگر ما در میز مذاکره با گروه 1+5 موفق هم نشویم، حداقل این را به آنان ثابت کرده ایم که دنبال بمب اتم نخواهیم بود بلکه دنبال استفاده از فناوری های جدید  برای رشد دانش هسته ای و انرژی هسته ای  هستیم.

وی افزود: امروز شرایط مذاکره حساس تر شده  و باید بدانیم تیم مذاکره کننده ما  همانند سربازانی  هستند  که فرمانده  قدرتمندی همچون مقام معظم رهبری دارند و  باید از آنان همانند دوران جنگ تحمیلی حمایت کنیم تا این نبرد هم به نفع ما به پایان برسد.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: اگر این افراد به راستی دنبال رو رهبر معظم انقلاب هستند، باید ببینند برخورد رهبری با این مذاکرات و تیم مذاکره کننده چطور است.

وی ادامه داد: این میدان مذاکره از میدان نظامی هم سخت تر و سنگین تر است و نیاز است که مردم همانند دوران جنگ بلکه بیشتر، از این تیم مذاکره کننده حمایت و پشتیبانی نمایند.

 وی در ارتباط با برگزاری همایش هایی تحت عنوان دلواپسیم در کشور گفت: آنهایی که اوضاع و احوالشان و در مجموع منافع شخصی شان با رفع تحریم ها  به خطر می افتد، دلواپس هستند.

آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی امروز در خطبه‏ های نماز جمعه این شهر افزود: این افراد چون تحریم ها برای آنان منافعی دارد، حق دارند که دلواپس باشند، اما نباید این دلواپسی را به نفع کشور جلوه و بروز دهند.

به گفته وی، نباید سربازان امام زمان (عج)  را که در میدان جنگ و مذاکره قرار گرفته اند، دلواپس کنیم، بلکه به فرموده مقام معظم رهبری باید از آنان حمایت کنیم.

 وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا آنان بتوانند به راحتی کارهایشان را انجام دهند و تمام فکر و ذهنشان به امور مربوط به کشور باشد و در آنان دلواپسی ایجاد نکنیم.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب در میان خانواده ها گفت: با توجه به این که امسال به نام “فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، باید دقت و توجه بیشتری به مساله فرهنگ صحیح استفاده از انرژی به خصوص آب داشته باشیم و آن را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اسلام برای مصرف هم حد و مرزی قرار داده و حتی اگر فردی خیلی متمکن باشد، باید در هزینه ها و مصرف خود حد و مرزی داشته باشد.

مصرف انرژی در کشور بسیار زیاد است

وی یادآور شد: متاسفانه مصرف کشور ما به خصوص در مصرف انرژی از قبیل آب و برق بی رویه است و این مساله در آینده کشور را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

به گفته آیت الله نورمفیدی، متاسفانه میزان مصرف در کشور به حدی است که ما را با کشور چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت مقایسه می کنند که مصرف ما به اندازه آنان است.

وی خاطرنشان کرد: امسال کشور ما با مشکل جدی و شدید بی آبی روبرو است، بطوری که مخازن زیرزمینی ما ته کشیده  و مخازن سدها هم پائین تر رفته و اگر مردم به اندازه مصرف داشته باشند، باید بتوانیم شرایط امسال را خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به این که آب را نمی توان تولید کرد، گفت: مساله اصلاح الگوی مصرف یکی از پایه های اقتصاد سالم است و البته باید در مصرف نان و انرژی ها هم صرفه جوئی داشته باشیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مدیران ارشد استانی و ادارات و نهادها گفت: مساله صرفه جوئی تنها مربوط به مردم و منازل نیست، بلکه باید شما نیز در این خصوص صرفه جوئی داشته باشید و از ریخت و پاش های اضافی در محل کار خود جلوگیری کنید.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: آب را نباید هدر دهیم، زیرا پیش بینی می شود، جنگ آینده جهان بر سر آب باشد.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول این هفته نماز جمعه گرگان با اشاره به 151 نهج البلاغه از سخنان گهربار امیرالمومنین (ع) گفت:  براساس این سخنان، باید بدانیم که فتنه های دوران خفا دارند به مرور زمان خودشان را نشان می دهند، فتنه تاریک است و پیچیدگی خاصی دارد.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: آثار این فتنه ها مانند سنگ سخت است و در دوران غیبت امام زمان (عج) فتنه ها پیدا می شوند که می توان در این خصوص به “عرفان های نوظهور” و “مدعیان دروغین امام زمان (ج)” اشاره کرد.

وی در پایان خود و دیگران را به تقوی الهی توصیه و دعوت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا