گوناگون

نزدیک به 10 کیلومتر از راه های روستایی گیلان آسفالت شد

81193012 5746799

ˈشعبانعلی خاوریˈ عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تداوم آسفالت راه های روستایی استان افزود: عملیات آسفالت روستاهای دیورش شهرستان رودبار ، زیارتگاه شهرستان سیاهکل ، روستاهای رودبارچیره و مهدی محله شهرستان فومن و فیدره بالا شهرستان لاهیجان در مجموع به طول 5 . 9 کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر 16 میلیارد و 150میلیون ریال به پایان رسید .

وی اظهار کرد: همچنین عملیات آسفالت راه های روستایی شهربیجار در شهرستان رودبار ، کلسرای سیاهکل و راه روستایی کلفت – گوراب پس شهرستان فومن در مجموع به طول 7 . 5 کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد و 690 میلیون ریال آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه همچنین از آغاز روکش آسفالت محور اصلی جاده ترانزیتی امامزاده هاشم – رودبار خبر داد.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی تردد، رفع خرابی های موجود و بهبود وضعیت و ارتقاء کیفی سطح راه و بالعکس به طول 13 کیلومتر عنوان کرد.

وی به اهمیت این محور به عنوان یکی از پر ترددترین محورهای گیلان به ویژه تردد خودروهای سنگین از این مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: محور مذکور در بیشتر ایام منتهی به تعطیلات به خصوص تعطیلات پایان سال، محل تردد تعداد زیادی از مسافران است.

خاوری اضافه کرد: این مسیر به دلیل تردد خودروهای سبک و سنگین و نیز حجم بالای ترافیک عبوری، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این امر، ضرورت نگهداری از آن را دوچندان می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هزینه اجرای این عملیات را بالغ بر 50 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: مدیریت همزمان روکش آسفالت و تردد ایمن در مسیر توسط راهداران انجام می شود و روکش ها بدون انسداد مسیر و با عبور ترافیک عملیاتی می شوند.

به گزارش ایرنا، 10 هزار و 628 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان ، هشت هزار و 787 کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و 133 کیلومتر راه فرعی 311 کیلومتر را اصلی، 344 کیلومتر بزرگراه و 53 کیلومتر آزادراه است.

خاوری در ادامه از آغاز ساخت مجموعه درمانی مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: به موازات تکمیل واحدهای مسکن مهر ، توسعه بخش های مختلف این سایت از جمله ساخت مجموعه درمانی توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد ریال آغاز شده که باید طی مدت دوسال به پایان برسد.

وی افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت یک هزار و 336 مترمربع و با زیربنای یک هزار و 20 متر مربع در سایت مسکن مهر رشت ساخته می شود.

به گفته خاوری؛ سایت مسکن مهر رشت با دارا بودن بیش از 17 هزار واحد یکی از بزرگترین سایت های مسکن مهر است که در زمینی به مساحت 176 هکتار احداث شده و در حال حاضر بیش از دو هزارخانوار در آن ساکن هستند.ک/3

7296/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا