گوناگون

وزیر نیرو: آب آشامیدنی هشترود از سد کلقان تامین می شود

81200601 5759750

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان روز شنبه در حاشیه بازدید از سد سهند هشترود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب سد سهند این شهرستان نیز برای مصارف کشاورزی و صنعتی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه برق شهرک صنعتی پروفسور هشترودی نیز تامین شده و هیچگونه مشکلی در تامین برق وجود ندارد، اظهار کرد: سرمایه گذاران می توانند بدون هیچگونه دغدغه ای در خصوص برق، در این شهرک سرمایه گذاران کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: پست برق 400 کیلووات شهرک صنعتی پروفسور هشترودی نیز به زودی ایجاد می شود و تا احداث این پست، برق مورد نیاز این شهرک از طریق پست سیار برق تامین می شود.

چیت چیان از عملیاتی شدن آبرسانی به شهر نظرکهریزی خبر داد و گفت: اعتبارهای مورد نیاز برای آبرسانی به این شهر از اعتبارهای دولتی تامین شده است.

وی یادآوری کرد: تکمیل و تجهیز مجتمع های آبرسانی آلمالو و کوهسار نیز با استفاده از تبصره 11 قانون بودجه امسال و با کمک بخش خصوصی انجام می شود.

وی گفت: هم اکنون 500 هکتار از پایاب سد سهند به اتمام رسیده و 500 هکتار آن نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

عملیات احداث سد سهند با ظرفیت 160 میلیون متر مکعب و حدود 10 هزار و 300 هکتار پایاب در سال 78 با 380 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی مردم هشترود و صنایع و اراضی کشاورزی آغاز شده و در سال 85 با حضور وزیر نیرو وقت به بهره برداری رسیده است.

7486/590/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا