گوناگون

نسل جوان ایرانی تشنه شنیدن دلاوریهای جوانان دوران دفاع مقدس است

81160737 5689369

علیرضا رادفر عصر روز یکشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی در آذربایجان غربی افزود: وظیفه ما، بازگو کردن آن جانفشانی ها و فداکاری هاست و لازم است که جوانان این مرز و بوم، هر روز بیشتر از دیروز با دلاوریهای دوران باشکوه دفاع مقدس آشنا شوند.

وی اضافه کرد: انتقال فداکاری های آن دوران به جوانان امروزی، وظیفه ما مسوولان است و باید این مفاهیم والا را با همراهی یادگاران آن دوران، بازگو کنیم.

وی اظهار کرد: نام ایران اسلامی با شجاعت و شهامت مردان و جوانان این مرز و بوم گره خورده و ایثار آن جوانان، جزء جدایی ناپذیر نام ایران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گفتار غربی ها در خصوص روی میزبودن تمامی گزینه ها در مقابل ایران ادامه داد: اگر دشمن امروز در برخورد با ایران، احتیاط می کند، نتیجه پیروزی های پرشور ایرانیان در دوران دفاع مقدس است.

رادفر در ادامه به پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات پرشکوه بیت المقدس پرداخت و گفت: خرمشهر در چهارم آبان 1359 به دست نیروهای بعثی افتاد و تنها پس از گذشت 20 ماه، نیروهای ایرانی با وجود تلاش رژیم بعث، مبنی بر بستن تمامی راههای ورود ایرانیان، به بهترین شکل ممکن توانستند فتوحات بسیاری را رقم بزنند و ورق جنگ را برگردانند.

در این جلسه مقرر شد برنامه های ویژُه ای در راستای شناساندن هرچه بیشتر ایثار و جانفشانی های رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس توسط نهادهای مرتبط به اجرا درآید.

حضور در نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، کلنگ زنی پارک دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا از جمله این برنامه هاست.

خرمشهر، در سوم خردادماه سال1361 با عملیات موفقیت آمیز بیت المقدس توسط نیروهای ایرانی از رژیم بعث عراق بازپس گرفته شد که بنا به گفته مسئولان، آذربایجان غربی 105 شهید در این عملیات، تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا