گوناگون

نظارت جدی‌تر بر اجرای مقررات دریانوردی در منطقه‌ی غرب هرمزگان

مدیر اداره‌ی بنادر و دریانوردی لنگه از برنامه‌ریزی‌ها، بمنظور جدی‌تر شدن نظارت‌ها بر اجرای قوانین و مقررات دریانوردی در راستای تأمین ایمنی حمل و نقل دریایی در منطقه‌ی غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس،«اسماعیل مکی‌زاده» در حاشیه‌ی بازدید از بندر کنگ، با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای نهادینه شدن مباحث دریایی در بنادر غرب هرمزگان شده است، افزود: نظارت بر اجرای کنوانسیون‌های دریانوردی در زمینه‌ی تردد شناورها یکی از سرفصل‌های شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی است که برنامه داریم تا بحث ایمنی تردد شناورهای سنتی را به‌صورت جدی‌تر دنبال کنیم.

وی از همکاری ناخدایان و مالکان شناورهای غرب هرمزگان در این زمینه تشکر و خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار تعاونی لنج‌داران صیادی بندر کنگ، تعاونی برتر کشور شناخته شد و از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان شیلات ایران در جشن روز جهانی دریانوردی در برج میلاد لوح تقدیر دریافت کرد.

مدیر اداره‌ی بنادر و دریانوردی لنگه اظهار کرد: در بنادر غرب هرمزگان 300 فروند لنج تجاری فعالیت دارند که 150 فروند آن در بندر کنگ فعالیت می‌کنند.

مکی‌زاده گفت: هم‌اکنون با افزایش پس‌کرانه در بنادر لنگه و کنگ فعالیت‌های اقتصادی و تجاری رونق مضاعفی یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شاهد افزایش صادرات برخی کالاها در بندر کنگ هستیم و با برنامه‌ریزی‌ها، دیگر رویه‌های حمل و نقل دریایی نیز در این بندر توسعه می‌یابد.

مدیر اداره‌ی بنادر و دریانوردی لنگه یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون، بیش از 440 هزار تن کالا در بنادر غرب هرمزگان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، 18 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، بنادر لنگه و کنگ با سابقه‌ی دیرینه‌ی تاریخی حمل و نقل دریایی از دیرباز در زمینه‌ی تجارت کالا در کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا