گوناگون

نظام ارزشیابی فرهنگیان باید کارآمد شود/ ضرورت افزایش انگیزه شغلی معلمان

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک عصر امروز با حضور حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه، سید جواد رضوی معاون فرماندار و مدیران و مسئولان اجرایی در قرچک برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین ماه خداوند تبارک و تعالی است که در آن سفره فیض الهی برای مردم پهن شده و هر کس به قدر توان و استعدادش از آن بهره مند می شود.

امام جمعه قرچک افزود: در ماه مبارک رمضان حضور مردم در اماکن مذهبی بویژه مساجد گسترش پیدا می کند و این یک فرصت مناسب برای همه دستگاه ها و متولیان فرهنگی کشور است تا زمینه پیوند مردم بویژه نسل جوان و نوجوان کشور را با آموزه های دینی فراهم کنند.

عامل سعادت بشر تفكر و تدبر در آيات قرآن است

وی ادامه داد: از طرف دیگر ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و باید در این ماه پیوند با کلام وحی جز جدا نشدنی زندگی هر فرد مسلمان باشد زیرا با تدبر و تلاوت قرآن کریم است که می توان به حقیقت این معجزه الهی پی برد.

اسماعیلی اضافه کرد: آنچه عامل سعادت بشر است تفكر و تدبر در آيات قرآن است و اينكه در اين ماه سفارش بسيار به تلاوت قرآن شده برای اين است كه به محتوا و معنای قرآن پی برده و دستورات آن را در زندگي به كار بنديم زیرا در روز قيامت پيامبر از امت خويش بخاطر مهجوريت قرآن درجامعه شكايت می كنند پس باید از اين فرصت های خوب ماه مبارک رمضان به نحو احسن استفاده کرد.

این مسئول عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تربیت نسل قرآنی در کشور تأکید دارند و همگان را به تدبر در کلام وحی فرا می خوانند و در این میان خانواده ها به عنوان مهمترین رکن نظام اجتماعی نقش مهم و غیر قابل انکاری را ایفا می کنند.

وی بیان داشت: اگر خانواده به مسائل دینی و اعتقادی پایبند باشد و از کودکی فرزند خود را با مفاهیم قرآنی پرورش دهد، قطعا این کودک در بزرگسالی نیز با آموزه های قرآنی به زندگی پرداخته و گرفتار بسیاری از مشکلات کنونی نمی شود.

اسماعیلی گفت: امروز دشمن تلاش دارد تا با سرمایه گذاری گسترده و خرج هزینه های هنگفت، پیوند نوجوانان و جوانان را با کلام وحی قطع کرده و آموزه های غربی را جایگزین آموزه های اسلامی کند اما در این راستا پس از خانواده، نهادهایی نظیر آموزش و پرورش نقش مهم و غیر قابل انکاری را ایفا می کنند.

امام جمعه قرچک تأکید کرد: نوجوانان و جوانان در طول سال زمان زیادی از عمر خود را در مدارس سپری می کنند به همین خاطر باید فرهنگیان و مسئولین آموزش و پرورش از این فرصت استفاده کرده و پیوند نسل آینده کشور با کلام وحی را گسترش دهند.

تأمين ثبات مديريت در آموزش و پرورش مورد توجه مسئولین است

در ادامه این نشست سید جواد رضوی نیز با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در نظام اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره آموزش و پرورش و دغدغه ها و مشکلات این حوزه، مورد توجه مسئولان و متولیان کشور قرار داشته است.

معاون فرماندار قرچک افزود: با نگاه به سياست های كلي كشور در زمينه های آموزشی و فرهنگی و سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ايران و منويات مقام معظم رهبری، متوجه مي شويم كه به آموزش و پرورش نگاه ويژه ای شده و فرهنگيان و دانش آموزان نقش تاثيرگذاری در رشد و تعالی كشور بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بر اساس سياستهای كلی كشور، بايد در آموزش و پرورش انگيزه شغلی معلمان افزايش يابد و نظام ارزشيابي صلاحيتهای علمي و حرفه ای معلمان كارآمد شده و تربيت قرآني دانش آموزان ارتقا پيدا كند و در سطح شهرستان نيز بايد بر اساس اسناد بالادستی و ملی، برنامه های ويژه ای را برای تحقق اهداف مقدس كشور تدارک دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا