گوناگون

نمایشگاه دائمی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در همدان راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت بعدازظهر دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و با بیان اینکه این نیرو با مردم و مشارکت مردم امنیت لازم را در جامعه ایجاد می‌کند، یکی از توفیقات نیروی انتظامی را مردمی بودن و برقراری امنیت در جامعه با مشارکت مردم عنوان کرد.

وی با اشاره به انسجام و وحدت بین نیروی انتظامی، قوه قضاییه، اطلاعات و سپاه که منجر به افزایش 55 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه سالجاری درمقایسه با مدت مشابه پارسال در استان همدان شده است اظهار داشت: دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری است تا از همت مردم استفاده کند که در این زمینه حمایت از سازمانهای مردم نهاد یک نوع سرمایهگذاری است.

استاندار همدان با تأکید بر ضرورت ایجاد مرکز ماده 16 در جنوب استان همدان و با تاکید بر اینکه حمایت از سازمان‌های مردم نهاد یادآور شد: متخلفان و قاچاقچیان همیشه یک گام از ما جلوتر هستند لذا در این زمینه باید به روز باشیم و مبارزه نیز باید اساسی باشد چراکه قاچاقچیان موادمخدر ریشه کرامت انسان ها و شادی و شادابی خانواده‌ها را هدف قرار داده اند.

نیکبخت با اشاره به اینکه سود آوری حاصل از تجارت مواد مخدر در دنیا بین 500 تا 600 میلیارد دلار است ادامه داد: گردش مالی آن حدود 2 هزار میلیارد دلار است لذا کشور ما برای مبارزه با مافیای مواد مخدر سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه میکند.

وی بر استاندارد سازی کمپهای ترک اعتیاد تأکید کرد و خواستار همخوانی آمارهای نیروی انتظامی، دادگستری و …در حوزه مبارزه با مواد مخدر شد.

استاندار همدان همچنین به سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: سازمانهای مردم نهاد بیهزینه‌ترین بازوان دولت و در ارائه خدمات در راستای پیشگیری و مبارزه با آفت خانمان‌سوز مواد مخدر بسیار اثر گذار هستند.

نیکبخت با بیان اینکه شرایط برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان همدان مهیا است اظهار داشت: باید با عزم ملی براین آسیب ملی غلبه کنیم و آن را به کمترین حد خود برسانیم و ازهمه فرصت ها نیز در این زمینه استفاده کنیم .

رئیس پلیس مبارزه به مواد مخدر استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برنامه های سال 93 کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر 6 رویکرد اساسی تعریف شده، افزود: برخورد قاطع با باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر و شبکه های سازماندهی شده ، پاکسازی نقاط آلوده و معتادان، کنترل محورهای مواصلاتی استان ، تلاش در امر پیشگیری از اعتیاد و … از جمله این رویکردهاست.

سرهنگ محمد قزوینه ای در ادامه با بیان اینکه تمام شاخص های عملکردی در کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر روند رو به رشدی را نشان می دهد اظهار داشت: این امر نشان از یک حرکت جهادی و عزم استانی در بحث مبازره با مواد مخدر است .

قزوینه ای  با اشاره به اینکه در حوزه کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه سالجاری بیش از یک تن و 495 کیلوگرم انواع مواد مخدردر استان کشف شده است عنوان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 12 درصدی داشته است.

وی به سایر کشفیات مواد مخدر هم اشاره و ادامه داد: میزان کشفیات هروئین و کراک در 6 ماهه سال جاری 81 کیلو و 880 گرم با 348 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، شیشه 12 کیلو 109 گرم با 82 درصد افزایش کشف، حشیش 286 کیلو با افزایش بالای هزار درصدی و سایر مواد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال کشفیات داشته ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه هفت عملیات فراستانی با سایر استان ها از جمله تهران ، اصفهان ، چهار محال بختیاری و استان البرز داشته ایم ادامه داد: در این عملیات قاچاقچیان قصد داستند که محموله های خود را پس از بارگیری به استان همدان منتقل کنند که در همان جا منهدم شدند.

قزوینه ای با اشاره به اینکه در 6 ماهه سالجاری بیش از 3 هزارو 379 نفر در حوزه خرده فروشان دستگیر شدند، گفت: جمع کل دستگیر شدگان در استان 4 هزارو 310 نفر بود که افزایش 22 درصدی را نشان می شدهد.

این مسئول در ادامه به پاکسازی مناطق آلوده نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز 312 طرح اجرا شده است .

قزوینه ای تعداد طرح های اجرا شده در کنترل محورهای مواصلاتی را 237 طرح عنوان و اظهار داشت: در این زمینه نیز 532 نفر دستگیر شدند.

وی در پایان گفت: در زمینه آموزش های چهره به چهره 12 هزار و 74 نفر شرکت کردند و همچنین در بحث های آموزشی 5 هزار برگ بروشور تهیه و در مدارس ،دانشگاه ها، ادارات و … توزیع شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا