گوناگون

نمایشگاه سیاسی و فرهنگی 15 خرداد در ورامین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز و همزمان با فرارسیدن ایام الله 14 و 15 خرداد، نمایشگاه سیاسی و فرهنگی 15 خرداد با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد گرامیداشت یوم الله 14 و15 استان تهران، مشهدی عباسی نماینده دماوند در مجلس شورای اسلامی، محسن خوانساری فرماندار و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی در امامزاده کوکب الدین(ع) ورامین آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در این مراسم با اشاره به رویکرد ستاد گرامیداشت یوم الله 14 و 15 خرداد اظهار داشت: امسال رسالت ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، برگزاری برنامه‌های تبیینی و تحلیلی است.

رییس ستاد گرامیداشت یوم الله 14 و 15 استان تهران افزود: امروز جوانان و نوجوانان ورامینی به عنوان وارثان قیام تاریخی 15 خرداد سال 1342 شناخته می‌شوند به همین خاطر باید آینده سازان کشور بدانند که در 15 خرداد اجدادشان برای دفاع از ولایت از بهترین سرمایه های خود گذشتند.

محمودی اضافه کرد: کفن پوشان 15 خرداد در سال 42 این پیام را به همگان دادند که هیچگاه نباید از مسیر ولایت دور شد و رهبر را تنها گذاشت و امروز نیز باید وارثان قیام 15 خرداد این وظیفه خطیر را به خوبی انجام دهند.

از عملکرد نهادهای فرهنگی مأیوس شده‌ایم

این مسئول عنوان کرد: استفاده از تصاویر و مستندات برای انعکاس خاطرات قیام تاریخی 15 خرداد سال 1342 می‌تواند تأثیر شگرفی را روی ذهن و روح جوان بگذاردف اکنون نیز یکی از خواسته های ستاد گرامیداشت 15 خرداد، گنجاندن این قیام تاریخی در کتب درسی است.

محمودی گفت: پس از حادثه قیام 15 خرداد، سخت گیری رژیم پهلوی بر مردم ورامین افزایش پیدا کرد به طوری که بسیاری از محرکان قیام مجبور شدند برای مدتی دور از خانواده زندگی کنند و همین قیام سبب شد که مردم ورامین به جرم دفاع از ولایت از کم ترین امکانات در زمان شاه محروم شوند.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: امروز وظیفه آحاد ملت ایران ادامه دادن راه شهدا است زیرا آنها حسینی رفتند و شهید شدند و  امروز باید زینبی وار پیام آن ها به نسل جوان انتقال پیدا کند.

وی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه 15 خرداد وظیفه نهادهای فرهنگی است اما امروز ما از عملکرد این نهادها مأیوس شده ایم و باید مردم خود به صحنه بیایند و کارهای فرهنگیرا مدیریت کنند.

ورامین نیازمند نمایشگاه دائمی درباره قیام تاریخی 15 خرداد است

محمد مهماندوست در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشگاه آثار سیاسی و فرهنگی 15 خرداد برای اولین بار در شهرستان ورامین و به همت ائتلاف پیروان ولایت برگزار و طی آن عکس، کتب و آثار مربوط با 15 خرداد برای عمومی مردم به نمایش درخواهد آمد.

مسئول برگزاری نمایشگاه 15 خرداد ورامین افزود: باید هر سال این نمایشگاه غنی تر شده و با استفاده از کتب و آثار بیشتری زمینه معرفی بهتر قیام کفن پوشان ورامین به نسل جوان را فراهمی کنیم.

وی ادامه داد: ورامین نیازمند یک نمایشگاه دائمی درباره قیام تاریخی 15 خرداد است که از مسئولان و مدیران فرهنگی انتظار می رود در این زمینه اهتمام جدی را داشته و این حرکت تأثیرگذار را بنیان گذاری کنند.

گفتنی است که این نمایشگاه از امروز به مدت پنج روز و از ساعت 3 الی 8 بعدازظهر در بقعه امامزاده کوکب الدین شهرستان ورامین آماده حضور پژوهشگران، دانشجویان، فرهنگیان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا