گوناگون

چرخه پژوهش و فناوری در دستگاه‌های اجرای بوشهر تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالمجید مصلح عصر سه‌شنبه در همایش مدیریت پژوهش و فناوری در بوشهر با اشاره به اهمیت توجه به طرح‌های پژوهشی اظهار داشت: توسعه پایدار نیازمند توجه ویژه به تحقیق و پژوهش است و باید سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.

وی به مقایسه شرایط پژوهش در کشور و استان بوشهر با دیگر نقاط جهان اشاره کرد و افزود: دنیا امروز اهمیت بسیار زیادی برای موضوع پژوهش قائل است و نظام نوآوری بر پایه تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین نیازهای استان بوشهر است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر با بیان اینکه انجام توجه به پژوهش و پژوهش‌های کاربردی نیاز اولیه حضور در چرخه فناوری است ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های استان در زمینه تحقیق و پژوهش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر شاهد تکمیل چرخه پژوهش و فناوری باشیم و برای اینکه به این مهم دست یابیم باید زمینه ارتباط بیشتر و موثرتر دانشگاه و صنعت فراهم شود.

مصلح به ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ارتباط بیشتر بین شرکت‌های فعال در این حوزه با دانشگاه ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در تولید نیروهای توانمند و نخبه داشته باشد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر بر لزوم توجه به تولید نیروی انسانی توانمند تاکید کرد و افزود: تولید نیروهای نخبه و توانمند نیازمند ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه است.

لازم به ذکر است که در همایش مدیریت پژوهش و فناوری که با حضور معاونین و کارشناسان پژوهشی دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان در بوشهر برگزار شد، معاونان پژوهشی داشگاه‌های خلیج فارس، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد بوشهر گزارشی از توانمندی‌های پژوهشی خود ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا