گوناگون

نماینده نوشهر و چالوس خواستار تعیین تکلیف قطعات 2و 3 آزاد راه تهران

81226649 5804707

به گزارش ایرنا، ˈ قاسم احمدیˈ روز شنبه در نشست خبری در نوشهر، با اشاره به نامشخص بودن متولی پروژه قطعات دوم و سوم آزاد راه تهران – شمال، گفت: با توجه به انبوه گردشگرانی که سالانه از این محور تردد می کنند و ترافیک و خطرات جاده فعلی کندوان ادامه این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: باید هر چه زودتر تکلیف قطعات دو و سه آزاد راه تهران شمال نیز مشخص شود درغیر این صورت حضور وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس برای پاسخگویی در این خصوص دور از انتظار نیست.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس افزود: با توجه به وضعیت غرب مازندران، استان شدن این منطقه از خواسته های مهم مردم آن است که با جدیت بسیار پیگیر تحقق این امر هستیم.

وی همچنین با اشاره به پروژه نیروگاه 500 مگاواتی نوشهر که سه بار از سوی وزیر نیرو وقت کلنگ زنی شده، گفت: در این مدت اقدامی موثر برای احداث و راه اندازی این پروژه صورت نگرفته است در صورتی که فعالیت این نیروگاه نقش مهمی در حفظ محیط زیست منطقه ایفا می کند.

وی خواستار تعریض و ایمن سازی راه قدیمی دسترسی بخش کجور به نوشهر که از سال 1338 مورد تردد ماشین های سنگین بود، شد و افزود: با راه اندازی این مسیرامنیت زیست محیطی منطقه مورد نظر افزایش خواهد یافت ولی متاسفانه محیط زیست مخالفت می کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به ریزش مجدد سنگ در روستای منجیر بخش کجور، افزود: جابجایی این روستا که مشکلاتی نظیر ریزش سنگ های چند هزار تنی برای اهالی بوجود آورده است، تدبیر مناسبی نیست چون علاوه بر هزینه سرسام آورمیلیاردی برای تامین زیرساخت هایی نظیر آب، برق، راه مناسب برخی از اهالی که از این مشکلات به دور هستند مخالف این جابجایی هستند.

وی عنوان کرد: استانداری باید زمین مورد نظری که برای انتقال روستای منجیر در نظر گرفته بود را تحویل بگیرد و به جای آن هزینه های لازم برای جابجایی را به 35 خانوار آسیب دیده بدهد تا خودشان از منطقه خطر به نقطه ای دیگر بروند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به روز بزرگداشت قلم، گفت: قلم در فرهنگ ایران قدیم دارای جایگاه بود که با ورود دین مبین اسلام این جایگاه ارتقای ویژه ای در بین مردم پیدا کرد و حافظ علم و دین و حلقه اتصال علم و انسان شد.

ˈ بابک شمس ناتریˈ تصریح کرد: در حالی که دنیا غرب به فرهنگ و صنعت چاپ افتخار و آن را موجب پیشرفت تمدن بشری می خواند که در ایران قرن ها قبل چاپ سنگی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به وفاق و همدلی بین مسوولان به ویژه مسوولان فرهنگی با گسترش آن در بین جامعه موجب همدلی بیشتر در بین اقشار مختلف مردم در نهایت توسعه و پیشرفت همه جانبه منطقه را شاهد خواهیم بود.ک/3

1295/1535/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا