گوناگون

هواشناسی گلستان از آغاز مجدد بارش های رگباری و آبگرفتگی معابر خبرداد

81186335 5734614

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بررسی الگوهای پیش یابی حاکی از شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی از سه شنبه شب مورخه 13/3/93 بر روی استان می باشد که در روز چهارشنبه با ناپایداری های تراز میانی جو همراه خواهد شد.

پیامد این سامانه هوایی در استان گلستان گاهی وزش نسبتاً شدید باد، مواج شدن دریا، ابری شدن آسمان، رگبار باران و آذرخش (رعد وبرق) در ارتفاعات، بارش تگرگ و کاهش دمای هوا خواهد بود.

اداره کل هواشناسی گلستان افزوده است: به دلیل بارش های رگباری، آبگرفتگی برخی از معابر عمومی نیز دور از انتظار نیست.

این سامانه ناپایدار جوی صبح پنجشنبه هفته جاری از فراز استان عبور خواهد کرد.

جاری شدن سیلاب در عصر و شامگاه پنجشنبه گذشته در استان گلستان که در پی بارش های رگباری روی داد، باعث واردآمدن خسارت فراوانی به منازل مسکونی، ابنیه و تاسیسات، شبکه های آب و برق و اراضی کشاورزی بویژه در شهرستان های علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس و روستاهای آق قلا شد.

ایستگاه های هواشناسی گلستان نیز امروز، وضعیت جوی استان در روز سه شنبه (فردا) را قسمتی تا نیمه ابری، بتدریج ابری، در بعد از ظهر همراه با رگبار و آذرخش (رعدوبرق) و وزش باد پیش بینی کردند.

همچنین برای روز چهارشنبه هفته جاری، هوایی نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با رگبار و آذرخش (رعد و برق) و وزش باد پیش بینی شده است.

هوای گرگان مرکز استان گلستان هم اکنون با دمای 35درجه سانتی گراد، نیمه ابری بوده و باد با سرعت پنج متر بر ثانیه (17کیلومتر بر ساعت) در جهت شمال شرقی در حال وزش است.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا