گوناگون

درمعرفی الگو به جامعه زنان اقدام مطلوبی صورت نگرفته است

81232948 5815442

به گزارش ایرنا، سیده معصومه دستغیب پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوزه زنان و خانواده یکی از موضوعات فرهنگی است که اغلب در حاشیه قرار گرفته شده و مسوولان نسبت به آن غفلت کرده اندافزود: متأسفانه امروز عده ای در برخورد با این موضوع دچار افراط و تفریط شده و رفتاری تند در واکنش با آن بروز داده و عده ای هم رفتاری متضاد نشان می دهند.

وی بد دفاع کردن از این مقوله را آسیب جدی این حوزه برشمرد و گفت: متأسفانه همگرایی جدی بین گروههای مرجع ما که همان قانون گذاران، متولیان اجرایی و نظارت کنندگان است، وجود ندارد و در استان فارس نیز تاکنون برنامه جامع خانواده در هیچ ارگانی تدوین نشده است.

دستغیب با بیان این مطلب که برخوردهای قهری برای ترویج حجاب و عفاف جواب نمی دهد اظهار داشت : عفاف و حجاب زیر مجموعه مباحث فرهنگی قرار می گیرد و رسانه ها باید نسبت به آن روشنگری کنند.

وی فراهم کردن تسهیلات لازم را جهت بهبود وضعیت عفاف و حجاب موثر دانست و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاهها و دایر نمودن فروشگاهها منطبق با سلیقه های گوناگون به صورت فصلی می تواند نقش بسزایی در هدایت جوانان به سمت الگوهای مورد تایید داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس ایجاد فرهنگسراهای غنی، ورزشگاه های مناسب و کتابخانه های قابل دسترسی با انواع اطلاعات روز را از موضوعاتی دانست که باید در استان فارس در حوزه زنان و خانواده اجرایی شود.

دستغیب در خصوص نقش خانواده در تزریق تفکرات صحیح مرتبط با حفظ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: سرپرستان خانواده با انتخاب معلم و دوستان شایسته برای فرزندان خود و همچنین بررسی محیط فعالیت آنها می توانند در خصوص تعیین و هدایت مسیر مورد نظر سود بخش باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس همچنین با اعلام تقویت کارگروه بانوان استان، گفت: ذیل کارگروه بانوان و خانواده ، شورایی مشورتی، یک اتاق فکر و کمیته ای راهبردی را تعریف شده و در این برنامه از روسای دانشگاه و صاحب نظران در حوزه های مختلف جامعه شناسی، حوزه و دیگر موارد مرتبط دعوت به عمل آمده و در حال برنامه ریزی برای تدوین طرح های بلند مدت و کوتاه مدت در حوزه خانواده و زنان هستیم.

این مقام مسوول ادامه داد:طرح جامع خانواده پویا بر اساس برنامه ریزی برای زنان استان در حوزه های سلامت، اوقات فراغت، معیشت و کار و کارآفرینی و حوزه پیشگیری در چند فصل تدوین شده و به شرط تامین بودجه ، برای سال آینده پیش بینی می شود.ک/2

7374/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا