گوناگون

حضرت امام خمینی (ره) از شخصیت بی نظیر و والایی برخوردار بود

81186336 5734615

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ˈ سید هاشم رسولی محلاتیˈ روز دوشنبه در دومین همایش طلایه داران انقلاب اسلامی ویژه ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد در ساری افزود : انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با ایستادگی در برابر ظلم و ستم جهانخواران الگوی مناسبی برای تمامی آزادیخواهان جهان است.

وی اظهار داشت : امام راحل در تمام طول عمر پر برکت خود در برابر ظلم و ستم ایستاد و برای احیای دین اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

او افزود : در آستانه بیست و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و یکمین سال قیام الهی 15 خرداد سال 42 قرار داریم و مردم ما بویژه قشر جوان باید بیشتر از حماسه نهضت بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام خونین شهرستان قم آشنا شوند.

رسولی محلاتی با بیان اینکه حماسه 15 خرداد سال 42 حماسه خاصی بود که بین عاشورا و انقلاب اسلامی پیوند برقرار کرد ، گفت : حماسه 15 خرداد سال 42 در واقع یک روز نیست، بلکه تاریخ است و برای همیشه باید جاویدان بماند.

وی افزود : ملت ایران 15 خرداد سال 42 را به عنوان یوم الله نگاه می کند و به همین خاطر حضرت امام خمینی (ره) سالروز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

او ادامه داد : حماسه خونین 15 خرداد باید همانند واقعه تلخ و غمبار عاشورا جاویدان باقی بماند و هرگز فراموش نشود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : قیام خونین 15 خرداد سال 42 مبدا جنبش اسلامی ملت ایران علیه استبداد بود.

وی اضافه کرد : سرانجام انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن سال 57 با رهبری و زعامت حضرت امام خمینی (ره) و همیاری ملت سلحشور ایران به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی با آرای مردم شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم با تبریک میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) گفت : این امامان در واقعه کربلا حماسه بی نظیر برای احیای دین اسلام خلق کردند.

آیت الله ˈ نورالله طبرسی ˈ افزود : یکی از مزایای حضرت امام خمینی (ره) که محبوب ملت بود این بود که بیش از یکصد مرتبه عبارت ˈ باید خدمتگزار و نوکر مردم باشیم ˈ را عنوان کرد.

امام جمعه ساری گفت : امام راحل (ره) همیشه برای ملت احترام ویژه ای قائل بود و خود را خدمتگزار صدیق مردم می دانست.ک/2

609/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا