گوناگون

نمود پول های پرداختی به کشاورزان همدانی در جامعه مشاهده نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیک بخت بعد از ظهر پنج شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان ضمن گرامی داشت یاد آیت الله مهدوی کنی از برگزاری مراسمی برای وی در هفته آینده در همدان خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته 30 مهر ماه روز کرامی داشت شجاعت، رشادت دانش آموزان همدانی بود و به دنبال ثبت روز 30 مهر در تاریخ انقلاب هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای بودجه سال 94 در پیش است و زمان آن رسیده که با هماهنگی و رایزنی نمایندگان نیاز های استان همدان مطرح شود، عنوان کرد: قانون بودجه به زودی تقویم مجلس و بررسی آن آغاز می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مسائل زیر بنایی و مهم استان همدان باید با حضور نمایندگان مجلس پیگری شود، ادامه داد: قول استخدام 210 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران که در آزمون استخدامی قبول شده بودند را داده بودم که کار آنها انجام و از ابتدای ابان ماه مشغول به کار می شوند.

نیک بخت با بیان اینکه 225 میلیون تومان حقوق ماهانه این 210 نفر می شود، بیان کرد: این 210 فرزند شهید و ایثارگر پس از گذراندن مراحل قانونی از روز شنبه کار خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه طبق آمار تامین اجتماعی ماهانه هزار نفر به اشتغال استان همدان اضافه شده است، عنوان کرد: روسای مرکز آمار استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تامین اجتماعی گروهی تشکیل دهند و اطلاعات و امار اشتغال شهرستان ها را بررسی و پیگری کنند تا مشخص شود این آمار تا چه اندازه درست است و نتیجه در جلسه بعد شورای برنامه ریزی ارائه شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در جلسه ای که در شب گذشته با مدیر عامل بانک ملی داشتیم مسائل و مشکلات استان مطرح شد، عنوان کرد: مدیر عامل بانک ملی ایران از صاحب نظران اقتصادی کشور است که توجه و علاقه به استان همدان دارد اما به علت آسیب هایی که در گذشته به بانک ملی وارد شده تنگناهایی ایجاد شده است.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه مدیر عامل بانک ملی ایران از وضعیت پروژه های عمرانی که به علت بدهی نیمه کاره مانده اند ابراز ناراحتی کرد و ادامه داد: چرا باید پروژه شایان سام ملایر که در آن 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده به خاطر شش میلیارد تومان بدهی با پنج درصد کار کند.

وی افزود: همدان در شرایطی است که می رود توسعه ای شایسته نام خود داشته باشد و عمده ترین جایی که می تواند همدان را در توسعه کمک کند بانک ملی است.

استاندار همدان با بیان اینکه مسئله آب و استفاده بهیه از آب مهم است، برای استان همدان 12 هزار هکتار تعیین شده که تا پایان امسال باید زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

نیک بخت با بیان اینکه باید تکلیف پول ذرت کاران استان همدان مشخص شود، بیان کرد: 340 میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان استان همدان از سوی بانک سپه پرداخت شد و بیش از هزار میلیارد تومان پول سیب زمینی کاران پرداخت شد اما می بینیم علارغم وجود این همه پول پرداخت شده نمود ان در جامعه دیده نمی شود و باید به سمتی رویم که پول هایی که به کشاورزان پرداخت می شود در جامعه نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مباحثی مطرح شد که برای توسعه استان همدان بسیار راه گشاست، عنوان کرد: دغدغه من مردم و توسعه استان همدان است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه 9 ماه است که مسئله خرید کوک برای کارخانه فرو منگنز را پیگری می کنیم اما تاکنون نتیجه ای نداده است، اظهار داشت: اصل موضوع به بانک ملی بر می گردد.

بهروز نعمتی با بیان اینکه جهاد کشاورزی درخصوص آبیاری تحت فشار عملکرد خوبی در اسدآباد ندارد، عنوان کرد: مدیریت برای زیر پوشش دادن اراضی برای آبیاری تحت فشار به گونه ای است که هر کارشناس آن گونه که بخواهد تصمیم می گیرد.

وی با بیان اینکه در قانون به طور شفاف آمده که برای آبیاری تحت فشار 85 درصد دولت و 15 درصد کشاورز باید بیاورد، ادامه داد: با برخی به گونه ای رفتار شده که موجب نارضایتی در بین کشاورزان شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذرت کاران اسدآبادی محصول خود را تحویل داده اند اما هزینه آن را دریافت نکرده اند، افزود: درخوصو کیل چغندر سلیقه ای عمل می شود و گاهی دیده شده که کیل چغندر را به شدت پایین می زنند که در این خصوص از سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست بازرسی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا