گوناگون

نوبخت: دولت برای توسعه کردستان از همه ظرفیت ها استفاده می کند

81162203 5692179

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان از سیمای مرکز کردستان افزود: حمایت های مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی نمایند گان کردستان، شرایط مناسبی را برای استفاده از ظرفیت ها فراهم کرده و دولت برای توسعه استان از همه این ظرفیت ها بهره خواهد گرفت.

وی با اشاره به سفر یک روزه خود به کردستان اظهار کرد: در این سفر حامل پیام هایی بودم که بخشی از آن در شورای برنامه ریزی مطرح شد، پیام نخست عرض ارادات و مودت و احترام رییس جمهوری و هیات دولت به پیشگاه مردم مجاهد استان کردستان بود.

به گفته وی برای تعیین جایگاه، نقش و ماموریت مشخص کردستان در برنامه ملی باید در قالب برنامه ششم توسعه، نقشه راه را ترسیم کرد و جایگاه متناسب با شان مردم استان در نظر گرفته شود.

نوبخت با اشاره به سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان گفت: اقامت هشت روزه رهبری در کردستان بیانگر جایگاه مردم استان در کشور است و باید برای حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گفته وی برای دولت فرض است که در جهت پیگیری، تسریع و تکمیل پروژه های مصوب سفر رهبری اقدام کند و سال گذشته با همه مضایقی که برای بودجه عمومی وجود داشت در مورد طرح های مصوب سفر رهبری، اعتبارات 100 درصدی اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اهمیت پروژه های سفر رهبری و سهم دولت در تامین اعتبار این طرح ها افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بخشی از بودجه سال 93 استان کردستان در راستای همان منویات رهبری برای توسعه استان هزینه خواهد شد.

ˈمحمد باقر نوبختˈ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و سخنگوی دولت صبح دوشنبه به منظور بررسی مشکلات کردستان و طرح آنها در شورای برنامه ریزی استان وارد سنندج شد.

حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از جاده سنندج – مریوان، شرکت در مراسم پنجمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، بازدید از بیمارستان کوثر و تالار مرکزی شهر سنندج بخشی از برنامه های سخنگوی دولت در سنندج بود.ک/2

7354/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا