گوناگون

استاندار: شرایط مطلوب برای سرمایه گذاری در کردستان فراهم است

81162214 5692196

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان در سیمای کردستان افزود: با برنامه ریزی انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در استان، همت و تلاش شبانه روزی مسوولین و نمایندگان مجلس و اختصاص اعتبارات قابل توجه در زمینه سرمایه گذاری، فرصت برای توسعه استان مهیا است.

وی با دعوت از همه صاحبان ایده و فعالان اقتصادی، صاحبان سرمایه در سراسر ایران اسلامی و حتی خارج از کشور برای سرمایه گذاری در کردستان گفت: برای تحقق این حرکت، شخصا پیگیر مطالبات و خواسته های افراد سرمایه گذار در استان هستم.

استاندار کردستان اختصاص اعتبار ویژه از سوی دولت تدبیر و امید در سفر امروز معاون برنامه ریزی رییس جمهوری و نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای کاهش بیکاری و افتتاح طرح های عمرانی نیمه تمام در استان را بسیار موثر خواند.

به گفته وی برای جذب این اعتبارات در میان مدیران استانی، فضای رقابتی پیش خواهیم آورد و معیار ارزشیابی مدیران نیز همان جذب اعتبارات خواهد بود.

زاهدی اظهار کرد: همه تلاش و کوشش خود را برای جذب به موقع این اعتبارات بکار خواهیم گرفت و با ارایه طرح های توجیهی و قابل قبول سعی خواهیم کرد پیش از موعد مقرر، این اعتبارات را جذب کنیم.

وی در بخش دیگری سخنانش به برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان اشاره کرد و افزود: سفر رهبری علاوه بر برکات معنوی و فرهنگی، نگاه امنیتی را که از خیلی وقت ها پیش در استان وجود داشت از بین برد و برکات مادی فراوانی هم داشت.

به گفته وی در سفر معظم له به استان، اجرای یک هزار و 158پروژه با 830 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که تا کنون 980 پروژه به اتمام رسیده و 170 پروژه هم در دست اجراست.

استاندار کردستان اعلام کرد: اعتبار اولیه مصوبات سفر رهبری به کردستان، تا به امروز به یک هزار و 891 میلیارد تومان رسیده است و از طرف دولت و دفتر رهبری نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته است و تا پایان سال 93 انتظار داریم بقیه پروژه ها هم به بهره برداری برسند.

ˈمحمد باقر نوبختˈ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و سخنگوی دولت صبح دوشنبه به منظور بررسی مشکلات کردستان و طرح آنها در شورای برنامه ریزی استان وارد سنندج شد.

حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از جاده سنندج – مریوان، شرکت در مراسم پنجمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، بازدید از بیمارستان کوثر و تالار مرکزی شهر سنندج بخشی از برنامه های سخنگوی دولت در سنندج بود.

استاندار کردستان، معاون برنامه ریزی رییس جمهوری و نایب رییس مجلس شورای اسلامی بصورت مشترک در این برنامه زنده تلویزیونی، دستاوردهای سفر امروز را تشریح کردند.ک/3

7354/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا