گوناگون

نگاه شما: داوری جام جهانی و خودروسازان ایرانی

علی اسلام نیا در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

این روزها دو چیز از تب و تاب نمی افتد یکی فوتبال و جام جهانی است یکی کش مکش بر روی قیمت های خودر و ساخت داخل برای کنترل قیمت خودروهای داخلی مدت هاست قرار است دولت وزارت صنعت معدن تجارت و یا کارگروه و اتحادیه و ….. تصمیم بگیرند که قیمت خودرو داخلی به چه میزان افزایش داشته باشد.

خود رو سازان هم قیمت های تعیین شده را قبول نداردند و همینطور که در حال چانه زنی هستند کم کم قیمت ها را جلو می کشند یا به عبارتی افزایش می دهند و دولت هم به ظاهر انها را به عقب تر هدایت می کند نتیجه نهایی این بیا جلو برو عقب می شود  بیست  منهای دو  یعنی چه؟

یعنی اینکه بیست درصد جلو می آیند و در نهایت با سلام و صلوات و جشن و هورا دو درصد عقب می روند  دولت هم جشن می گیرد که قیمت خود رو کاهش یافت و تولید کنندگان همچنان انتقاد می کنند که با کاهش قیمت تولید مقرون به صرفه نیست .
 
حالا بیاییم به جام جهانی و ببینیم آنجا چه خبر است . در ادوار قبلی جام جهانی  رسم بود وقتی داور خطا می گرفت و قرار می شد  ضربه کاشته زده شود آنکسی که توپ را می کاشت هی انرا جابجا می کرد که جای مناسبی قرار دهد و مثلا جلوتر بیاید . سد دفاعی هم تلاش می کرد کمی جلو بیاید تا زاویه را بیشتر ببندد . داور هم باید دو طرف را اینطرف و آنطرف هدایت می کرد در نهایت هم همه راضی بودند هرکدام یک کمی جلوتر آمده بودند .

امثال با استفاده از برف شادی این مشکل حل شد داور بلافاصله جای تو پ را با برف شادی تعیین می کند و بعد محل استقرار خط دفاعی را هم با یک خط بزرگ با همین برف شادی تعیین می کند دیگر کسی کمی اینطرف و آنطرف نمی رود و مشکل چانه زنی هم حل شده داور حرف اول و آخر را می زند تازه با جنگ و دعوا هم اینکار صورت نمی گیرد بلکه با شادی و برف شادی .

پیشنهاد ما این است دولت برف شادی خریداری کند و روی برگهای فروش و قیمت خط بکشد تا قیمت خود رو ثابت بماند و بعد چانه زنی ادامه داده شود .اینجوری همه چی به نفع مصرف کننده به خیر و خوشی و شادی با برف شادی تمام می شود . در غیر این صورت نهضت ادامه دارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا