گوناگون

نیازمند تعامل و آشتی داخلی در جامعه هستیم/ خشم و خشونت را پاک کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی عصر شنبه در جشن ملی بخشش که به مناسبت آغاز هفته جوان از سوی وزارت ورزش و جوانان در تالار وحدت برگزار شد با بیان این مطلب گفت: شعار زیبایی دادند رئیس جمهور که بگذارید سینه ها از کینه  ها پاک شود. این محوری‌ترین موضوع درباره جوانان است چرا که در شرایط فعلی جامعه ما نیازمند به یک تعامل و آشتی داخلی است.

وی افزود: توسعه فرهنگی در نظام ما یکی از مواردی است که از ابتدای انقلاب به آن تاکید شده است و این جشن به مناسبت ایجاد یک فرهنگ و روحیه فرهنگی امروز برگزار شده است.

گودرزی با بیان اینکه عفو موضوعی است که در اسلام همواره به آن تاکید شده، تصریح کرد: لذتی که در عفو است در انتقام نیست. تجربه این را ثابت کرده بخشش چه ثمرات شگرفی در روحیات خانواده و به طبع آن خانواده داشت و بخش عمده ای از مشکلات جامعه قطعا با عفو و بخشش حل خواهد شد.

به گفته گودرزی جلوگیری از انواع خشم اعم از خشم سیاسی، نزاع های خیابانی که عمدتا در جامعه جوان کشور بیشتر است ضروری است چرا که در جامعه امروز شاهد بروز خشم در زشت ترین حالت آن هستیم حتی در عرصه های سیاسی نیز خشم سیاسی منجر به ایجاد مشکلاتی می شود که پاسخگویی به آن تا سالها طول خواهد کشید.

وزیر ورزش و جوانان توضیحات خود را این گونه تکمیل کرد: در هفته جوان جشن ملی بخشش را برگزار کرده ایم چرا که جای برگزاری چنین جشنی در جامعه و کشور خالی بود البته بزرگان کشور و مقام معظم رهبری نیز همواره به این موضوع تاکید داشته و حتی در اعیاد مذهبی نیز اقدام به عفو کرده اند. چه خوب است که سنت حسنه بخشش در کل کشور جا بیفتد.

محمود گودرزی عنوان کرد: باید یاد بگیریم که چهره جامعه را از خشم پاک کنیم و یاد بگیریم که یکدیگر را تحمل کنیم. قطعا این جشن زمینه ای است برای توسعه این یادگرفتن ها.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا