گوناگون

هر آنچه یک عشق نیاز دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرد باید رشد کند، از مراحلی بگذرد تا نوبت به عاشق شدنش برسد. یکی از فرق‌های عشق و هوس این است که عشق به پیش‌نیاز لازم دارد.
 
براین اساس، یک روانشناس اظهار داشت: کسی که هنوز با والدینش درگیر است، سازگاری با همکاران نداشته و رابطه صمیمی با دوستانش ندارد، چگونه می‌تواند عشق را واقعا در خود تجربه کند؟
 
طارمیان افزود: فردی که افسرده و مضطرب است، تصمیم‌های مهمی را در زندگیش به اجرا در نیاورده و مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرد و هدف خود را شفاف ترسیم نکرده، چگونه می‌تواند عشق را در دل خود راه دهد؟
 
این روانشناس خاطرنشان کرد: کسی که ادعا می‌کند عاشق شده است، اما حتی در انتخاب هنجارها به انتخاب ثابتی برای وضع ظاهری، پوشش و نحوه رفتاری نرسیده و مردد است، روز به روز شکل دیگری می‌گیرد و هویت خود را نیافته است، مانند یک کودک پیش‌دبستانی است که برای اردو به دانشگاه رفته است. او هرگز نمی‌تواند در نقش دانشجو باشد، حتی اگر بر روی صندلی‌های دانشگاه بنشیند.
 
گفتنی است؛ عشق پس از بلوغ فکری، بلوغ عاطفی، بلوغ روانی و اجتماعی و … پیدا می‌شود، در غیر این صورت جز هوس خام چیز دیگری نیست.
 گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا