گوناگون

هشدار دبیر مبارزه با مواد مخدر یزد از افزایش آمار اعتیاد در استان

81213718 5782658

به گزارش ایرنا ˈبمانعلی روستاییˈ روز سه شنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران استان افزود: پنج درصد از معتادان استان را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پیشتر، سن شیوع اعتیاد 20 تا 40 سال بود ولی هم اکنون این رقم به زیر 15 سال رسیده، آن را زنگ خطر و بسیار نگران کننده دانست.

ˈروستاییˈ با بیان اینکه افزون بر 80 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر در سنین 15 تا 40 سال هستند تصریح کرد: این گروه ، افراد سازنده و متفکر جامعه هستند که درگیر مواد مخدر شده اند.

وی این باور که ˈافراد به دلیل نداشتن شغل و درآمد به سمت اعتیاد می روندˈ را باوری غلط توصیف کرد و افزود: بر خلاف این تصور، خیلی از افراد بعد از اینکه به سمت مواد مخدر رفتند کار خود از دست دادند.

ˈروستاییˈ با اشاره به این که 20 درصد افراد معتاد مدرک دیپلم به بالا دارند اظهار داشت : همچنین 60 تا 70 درصد این افراد به خاطر ابتلا به اعتیاد، شغل خود را رها نموده اند.

وی در ادامه تعداد کمپ های ترک اعتیاد و کلینیک های درمان در استان را به ترتیب 18 و 100 مورد بیان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 20 هزار نفر برای درمان به این مراکز مراجعه نمودند.

روستایی با بیان اینکه همچنین یک مورد کمپ ترک اعتیاد در حوزه زنان در استان فعال است تصریح کرد: طی چهار سال گذشته، چهار هزار زن برای این منظور به این مرکز مراجعه کردند که 56 مورد آن مربوط به امسال بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به تاثیر متفاوت مواد مخدر روی افراد گفت: زنان بیشتر از مردان در برابر آسیب های مختلف ناشی از مصرف مواد قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر زنان متاهل توسط همسر شان معتاد می شوند ادامه داد: مردان به دلیل آنکه از سرزنش همسران خود به دور باشند اقدام به معتاد کردن آنها می کنند حتی در برخی از موارد برای کسب درآمد آنها را مجبور به فروش مواد مخدر می نمایند.

وی اظهار داشت: زن، کنترل کننده زندگی است ولی وقتی زن معتاد می شود دیگر بر زندگی کنترلی وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: معتادان به دلیل اینکه مواد مخدر بصورت ناخالص در اختیار آنها قرار می گیرد به بسیاری از بیماریهای مبتلا می شوند.

روستایی ، همچنین گرایش افراد را به سمت مواد مخدر صنعتی یک زنگ هشدار دانست و افزود: این مواد، شیمیایی است و اثرات بسیار مخرب بر روی افراد دارد.

وی با بیان اینکه 80 درصد مصرف مواد مخدر در استان مربوط به تریاک است گفت: هروئین و شیشه در رده های بعدی قرار دارند.

روستایی، امحای سه هزارتن مواد مخدر، گردهمایی خانواده های بهبود یافته، برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه را از جمله برنامه های هفته مبارزه مواد مخدر در استان بیان کرد.

وی از رسانه ها استان خواست در زمینه معضلات مواد مخدر اطلاع رسانی کنند و جامعه را از اثرات سوء مصرف این مواد آگاه سازند.ک/2

650/7546

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا