گوناگون

هفت سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت در اردبیل راه اندازی شد

81231954 5813762

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در آیین افتتاح سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت، از اختصاص اعتباری بالغ بر 410 میلیارد ریال برای روکش و ایمن سازی جاده های استان اردبیل خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت راه های این استان با توجه به گردشگری بودن باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تامین ایمنی سفرهای شهروندان یکی از مهم ترین اهداف این سازمان بوده و در این زمینه اعتبارات ویژه به استان ها تخصیص داده است.

کشاورزیان افزود: قرار است 16 هزار میلیارد ریال اعتبار به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با هدف بهسازی و روکش آسفالت راه ها با اولویت راه های شریانی و انجام اقدامات کم هزینه تخصیص یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح های متعدد در حوزه راه و نیز پایانه در استان اردبیل گفت: سالن مسافری پایانه بیله سوار هم اکنون با 90 درصد پیشرفت در حال اتمام است و تلاش می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز این طرح به تمام امکانات رفاهی و خدماتی افزود: برای اجرای این پروژه بالغ بر 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان و استان هزینه شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل نیز در این آیین گفت: برای ایجاد و راه اندازی سامانه های هوشمند ثبت تخلف سرعت در استان بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.

عبدالحسین علی اکبری هدف از راه اندازی این سامانه ها را افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای ذکر کرد و افزود: در آینده نزدیک این سامانه در تمام راه های ارتباطی استان به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به قابلیت های این سامانه ها گفت: برداشت سرعت لحظه ای خودروها ، ثبت سرعت متوسط خودروها بین دو سامانه ، برداشت پلاک تمام وسایط نقلیه و ثبت آمار تردد به صورت شبانه روزی از جمله این قابلیت ها است.

علی اکبری اظهار کرد: این سامانه سرعتی که راننده بین فاصله دو دوربین طی می کند را محاسبه کرده و در صورت بالا بودن سرعت خودرو از حد مجاز، جریمه را به صورت خودکار ثبت و گزارش می کند.

وی ایجاد این سامانه را موجب پیشگیری از تخلفات احتمالی از سوی رانندگان دانست و افزود: این سامانه ها در راه های ارتباطی پرتردد به ویژه محورهای پر خطر ایجاد می شود تا از این طریق شاهد کاهش حوادث رانندگی به دلیل سرعت غیرمجاز باشیم.

وی گفت: علاوه بر سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت 39 دوربین نظارت تصویری نیز در جاده های این استان فعال است.

افتتاح سامانه های هوشمند ، افتتاح ساختمان جدید پلیس راه اردبیل – سراب ، بازدید از روند احداث سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار ، محورهای پارس آباد، مشگین شهر و بیله سوار و محور اردبیل ، خلخال از برنامه های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس راهداری و حمل و نقل کشور در جریان سفر به اردبیل بود.

8124/594/530 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا