گوناگون

همایش روش‌های نوین حفاری بدون ترانشه برگزار می‌شود

همایش روش‌های نوین حفاری بدون ترانشه در اصفهان و مناطق نفت خیز جنوب برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایش روش‌های نوین حفاری بدون ترانشه (احداث، بازسازی و تعمیر) با کاربردهایی در صنعت نفت، گاز، آب ، فاضلاب، مخابرات و برق با سخنرانی پروفسور Tom Iseley از دانشگاه پردو آمریکا و دکتر محمدرضا زارع، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، از 29 تا 31 اردیبهشت ماه در سه روز متوالی به ترتیب در دانشگاه فنی دانشگاه اصفهان، مناطق نفت خیز جنوب کشور و دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می شود.

دکتر محمدرضا زارع در مورد ضرورت برگزاری این همایش گفت: در حال حاضر استفاده از روش‌های متداول حفاری روباز برای ساخت، تعمیر و بازسازی خطوط لوله به خصوص در مناطق شهری نه تنها باعث افزایش چشمگیر هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم می‌شود بلکه مشکلات عدیده اجتماعی در محل اجرا به وجود می‌آورد. از طرف دیگر با توسعه روز افزون شریان‌های حیاتی به ویژه بزرگراه‌ها در شهرهای بزرگ، استفاده از روش‌های متداول باعث بسته یا محدود شدن مسیر حرکت وسایل نقلیه می‌شود، امکان پذیر نیست. لذا استفاده از روش‌های حفاری بدون ترانشه برای احداث،‌تعمیر و بازسازی خطوط لوله، با کمترین اثر زیست محیطی باعث کاهش هزینه‌های مستقیم وغیر مستقیم پروژه‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی مهندسان و مدیران اجرایی با تکنیک‌های نوین احداث، بازسازی و تعمیر خطوط لوله و انتقال دانش فنی به متخصصین این رشته در صنعت نفت، گاز، آب،‌ فاضلاب، مخابرات و برق می باشد. این همایش با حضور کارفرمایان، مهندسین مشاور، پیمانکاران رشته‌های مرتبط و همچنین دانشگاهیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا