گوناگون

همایش ماهیان سردآبی در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ظهر شنبه در این همایش با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مبنای کار  و فعالیت در حوزه کشاورزی نیز باید بر محور اقتصاد مقاومتی باشد.

مهرداد غضنفری گفت: با اجرای سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه های عملیاتی در این حوزه ضمن رسیدن به خودکفایی در حوزه کشاورزی نیازی به بیگانگان نخواهیم داشت.

وی در ادامه به ضرورت توجه به حوزه کشاورزی در لرستان اشاره کرد و افزود: اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است ولی متاسفانه در زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان خلاء جدی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خواستار مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در فعالیت های کشاورزی استان به منظور توسعه هر چه بیشتر این بخش شدند.

غضنفری ادامه داد: در این راستا با هدایت های سازمان جهاد کشاورزی 25 درصد تسهیلات بانک ها در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در این همایش با بیان اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک دنیا قرار دارد گفت: میزان بارشها در ایران در مقایسه با میانگین بارندگی کشور حدود یک سوم است که با این تفاسیر می بایست از آب استفاده درست و بهینه را داشته باشیم.

محمدرضا جهانسوز با اشاره به نقش خشکسالیها و تغییرات اقلیمی بر حوزه کشاورزی کشورمان نیز بیان داشت: همین تغییرات اقلیمی می تواند 15 تا 20 درصد بر روی کاهش محصولات ما تأثیر داشته باشد.

وی عنوان کرد: میزان تولیدات کشاورزی ایران در سال 1357 مقدار 25 میلیون تن که در حال حاضر به بیش از یکصد میلیون تن رسیده است.

بنابر این گزارش در پایان همایش ملی ماهیان سردابی (قزل آلا) از هشت نفر تولید کننده برتر ماهی تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا