گوناگون

همایش ملی مواد اعتیاد آور نوین صنعتی در اصفهان برگزار می شود

81153126 5675817

دبیر اجرایی همایش ملی مواد اعتیاد آور نوین صنعتی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مبارزه با اعتیاد، تنها در مقوله فیزیکی و قهرآمیز خلاصه نمی شود و یک امر فرهنگی نیز است که نیاز به افزایش آگاهی های عمومی از عوارض و مضرات ترکیبات مخدر دارد.

ˈابراهیم رضاییˈ افزود: تجربه همواره نشانگر این حقیقت بوده که همراهی علم و فرهنگ در کنار هم، در تمام زمینه ها بویژه در حوزه اجتماعی، باعث افزایش تاثیرگذاری مثبت در جامعه می شود و همسویی این دو می تواند با ارتقای سطح آگاهی مخاطبان به عنوان مکمل یکدیگر نگرشی نو در امر مبارزه با اعتیاد و پیشگیری آن بوجود آورد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا این همایش ملی در چهار محور شامل ˈشناخت مواد اعتیاد آور نوین صنعتیˈ، ˈزمینه های گرایشˈ، ˈپیامدها و عوارضˈ و ˈپیشگیری و درمانˈ برگزار می شود.

ˈابراهیم رضاییˈ افزود: از مجموع دو هزار و 300 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش ملی، 57 اثر پذیرفته شده است و هشت مقاله در این همایش در قالب سخنرانی ارائه و مابقی به صورت کلیپ پخش خواهد شد.

ˈامیر قمرانیˈ دبیر علمی این همایش نیز افزایش روز افزون مواد اعتیاد آور نوین از جمله «کراک» و « شیشه» در بین اقشار جامعه و عدم آگاهی افراد از پیامدها و آثار مخرب این مواد را از ضرورت های برپایی همایش بیان کرد.

وی گفت: این همایش یک روزه با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، وزارت علوم، وزارت کشور، نیروی انتظامی و بسیج سازندگی سپاه برگزار می شود.

نخستین همایش ملی مواد اعتیاد آور نوین صنعتی، روز 21 اردیبهشت جاری در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

مواد مخدر صنعتی علاوه بر عوارض جسمی مانند تغییر در اندازه و ابعاد مردمک چشم، زخم های احتمالی و کمی لاغری، سبب پرحرفی، پرفعالیتی و پس از آن یاس و افسردگی و دیگر تغییرات رفتاری مصرف کنندگان می شود.

بروز توهم و اختلالات شناختی و در نتیجه احتمال انجام رفتارهای پرخطر از عوارض قطعی مصرف مخدرهای صنعتی از جمله «شیشه» به عنوان یکی از معروفترین این مواد است.

شناخت کم مردم از این مواد، تبلیغات غلط تولید کنندگان آنها مبنی بر اعتیاد آور نبودن، محرک بودن و تولید راحت نسبت به مخدرهای صنعتی سبب افزایش مصرف این مواد شده است.

ت/510/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا