گوناگون

همکاری های تجاری، اقتصادی و آموزشی آذربایجان غربی و سلیمانیه عراق ارتقا می یابد

81195984 5752028

به گزارش ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، در تفاهمنامه مشترکی که در جریان سفر قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق بین مسوولان دو استان آذربایجان غربی و سلیمانیه امضا شد، دو طرف بر ارتقای سطح مناسبات و گسترش همکاریهای متقابل تاکید کردند.

تلاش طرفین برای رسمی شدن مرز کیله سردشت، گسترش همکاری ها در بخش آموزش دولتی و آموزش های فنی و حرفه ای، اجرای عملیات مین روبی در دو طرف مرز کیله سردشت توسط طرفین و برگزاری جلسات ماهیانه بین فرمانداران سردشت و قلعه دیزه اقلیم کردستان برای گسترش مناسبات دوجانبه از جمله مفاد مورد توافق در این تفاهمنامه است.

بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد، استانداری سلیمانیه نسبت به استقرار نیروهای مرزبانی، گمرک و سایر نهادهای مربوطه در مرز کیله سردشت اقدام کند و همچنین با همکاری وزارت عمران اقلیم کردستان عراق، تکمیل جاده ارتباطی قلعه دیزه به کیله سردشت را در دستور کار داشته باشد.

همچنین در این تفاهمنامه، استانداری سلیمانیه از استانداری آذربایجان غربی، خواستار افزایش تردد افراد از مرز کیله سردشت از طریق برگ عبور شده است.

ارسال اطلاعات لازم توسط استانداری آذربایجان غربی در خصوص گردشگری سلامت به استانداری سلیمانیه از دیگر بندهای مورد توافق در این تفاهمنامه است.

فعالیت مرز کیله سردشت در روزهای پنجشنبه همانند سایر روزهای کاری هفته از دیگر موارد مورد توافق میان طرفین در این تفاهمنامه است.

مرز کیله سردشت در 17 کیلومتری این شهر واقع شده و با ˈقلعه دیزهˈ به عنوان نزدیک ترین شهر عراق تنها 22 کیلومتر فاصله دارد.

در این مرز هم اکنون بازارچه مرزی کیله دایر است که یکی از مهمترین بازارچه های مرزی غرب کشور محسوب می شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تفاهمنامه مشابهی را با همتای خود در استان اربیل امضا کرده بود.

سعادت در سفری چند روزه از روز شنبه به همراه هیاتی بلندپایه از استان در اقلیم کردستان عراق به سر می برد که در این سفر با مسوولان این اقلیم و استانهای مختلف دیدار و گفت و گو کرده است.

آذربایجان غربی از طریق سه شهرستان اشنویه، سردشت و پیرانشهر با اقلیم کردستان عراق مرز مشترک دارد.

8136/581/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا