گوناگون

وجود 405 میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب‌وفاضلاب هرمزگان

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: افزون بر 405 میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خلیج‌فارس، حسین خادمی با اعلام این خبر اظهار کرد: آبفای هرمزگان با ارائه 10 پروژه آب و فاضلاب به ارزش بیش از 405 میلیارد تومان آمادگی خود را برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام می کند.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل جمع‌آوری شبکه و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، اجرای خط انتقال آب و احداث آب‌شیرین‌کن است.

خادمی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب به دلایل زیست محیطی و بهداشتی، ضرورت اجرای طرح‌های این بخش بیش از گذشته احساس می‌شود، گفت: تعداد هفت پروژه فاضلاب به ارزش 279 میلیارد تومان در پنج شهر پارسیان، بندرلنگه، حاجی‌آباد، درگهان و اجرای مدل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس و همچنین پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم و فاینانس داخلی بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بندرعباس آماده جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی افزود: همچنین در بخش آبرسانی، اجرای خط انتقال آب از بندر چارک به شهرهای بستک و جناح به ارزش 64 میلیارد تومان و دو پروژه آب‌شیرین‌کن در شهرهای پارسیان و چارک به ارزش 804 میلیارد تومان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

خادمی با بیان اینکه استان هرمزگان از استان‌های پیشرو در بهره‌مندی از سیستم شیرین‌سازی آب دریا با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است، تصریح کرد: 90 درصد پروژه‌های آب‌شیرین‌کن کشور در این استان در حال اجراست.

وی در پایان افزود: در حال حاضر 16 پروژه آب‌شیرین‌کن در شهرها و جزایر استان (با حجم آب تولیدی 42 هزار و 575 مترمکعب در شبانه روز در سطح استان) و یک پروژه فاضلاب از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال بهره داری است و سه پرژه آب‌شیرین‌کن و یک پروژه فاضلاب نیز در دست اجرا داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا