گوناگون

وزیر انرژی روسیه: افزایش همکاری های تجاری با ایران را پیگیری می کنیم

81164888 5696991

نوآک روز پنجشنبه پس از دیدار با بیژن نامدار زنگنه همتای ایرانی خود در حاشیه نشست بین المللی انرژی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه مبادلات تجاری دو کشور به دلیل برخی مسایل از جمله تحریم در سال های اخیر با افت مواجه بوده است .

وی با اشاره به همکاری های تجاری ایران و روسیه از گذشته های دور افزود : با دستور روسای جمهوری دو کشور در حال تدوین ساز و کارهایی برای رفع برخی موانع تجارت میان ایران و روسیه هستیم .

وزیر انرژی روسیه یاداور شد: با تدوین و اجرای این راهکارها زمینه صادرات کالا و خدمات روسیه به ایران و به طور متقابل از ایران به روسیه فراهم خواهد شد و در آن طرح های مشخصی از جمله در حوزه های انرژی ، برق ، استخراج نفت و گاز ، تجهیزات فنی و مهندسی ، راه سازی ، صنایع غذایی و سایر بخش ها پیش بینی شده است .

زنگنه وزیر نفت کشورمان هم گفت: آقای نوآک و من به عنوان روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تلاش می کنیم سهم عملیات تجاری و اقتصادی دو کشور افزایش یابد .

وی افزود: میزان کنونی مبادلات میان دو کشور ناچیز است و به دنبال آن هستیم تا گردش مالی و اقتصادی را میان دو کشور با خرید کالا و تجهیزات میان دو کشور بالا ببریم.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان برای شرکت در چهاردهمین نشست بین المللی انرژی در مسکو به سر می برد.

زنگنه امروز در حاشیه این نشست که با شرکت وزرای انرژی و مقام های ارشد ۵۰ کشور و ۱۵ سازمان بین المللی در مسکو آغاز شده است با نوواک وزیر انرژی روسیه دیدار دوجانبه ای داشت.

اروپام/518/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا