گوناگون

وزیر دادگستری: نظام بانکی بسترساز پویایی اقتصاد کشور باشد

81219955 5793450

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش سراسری حراست این بانک، افزود: بدون برخورداری از شبکه بانکی امکان اداره کشور وجود ندارد؛ بانکداری از مقوله سنتی فراتر رفته و اکنون به ابزاری ضروری در زندگی فردی و اجتماعی مبدل شده است.

وی با تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی، افزود: طرحهای مهم عمرانی و زیربنایی با حمایت های مالی بانک ها در سراسر کشور احداث و به بهره برداری می رسند و بی شک بانک ها بعنوان بازوی قدرتمند اقتصادی کشور، مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی بحساب می آیند.

وزیر دادگستری اقدامات انجام شده در زمینه توسعه بانکداری الکترونیک و سامانه های نظارتی و کنترلی صورت گرفته در بانک صادرات را ارزشمند خواند و ادامه داد: کار و فعالیت و جلب رضایت مردم از اهمیت برخوردار است و با توجه به امکانات و ظرفیت خوبی که مدیران حراست این بانک انجام داده اند، توقع ها بالا رفته است و باید متناسب با این توقعات به ایفای مسئولیت پرداخت.

این مقام مسئول ادامه داد: عملکرد بانک صادرات ایران نشان می دهد این بانک در زمینه بهره برداری از فناوریهای نوین و ارائه انواع خدمات بانکی و مباحث نظارتی، کنترل و بازرسی اقدامات مطلوب و پیشرفت های چشمگیری انجام داده است.

وزیر دادگستری همچنین یاد و خاطره شهادت دکتر بهشتی و یاران ایشان را گرامی داشت و در خصوص استفاده مناسب از ماه رمضان در راستای تهذیب نفس مطالبی عنوان کرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نیز پیرامون اهمیت و جایگاه حراست و نظارت بر عملکرد افراد از منظر اسلام و ائمه اطهار مطالبی عنوان کرد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری گفت: کارکنان از لحظه ای که وارد سازمان می شوند، تحت کنترل و نظارت هستند، اما در روایات سفارش زیادی شده که حرمت و آبروی مردم مهم و بالاتر از کار نظارت است زیرا آبروی مؤمن همچون کعبه قابل احترام است. اگر گزارش و اظهارنظری به دست شما رسید در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهید و در عین حال که دقت لازم را دارید، باید حریم و جایگاه افراد حفظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام نظارتی و حراستی شما باید انعطاف پذیر باشد، زیرا سازمان در صورتی رشد می کند که انعطاف داشته باشد و برخورد خشک و قاهرانه شما را به نتیجه مطلوب نمی رساند. لازم است متناسب با مقتضیات و شرایط زمانی و مکانی، کار نظارتی را انجام دهید.

گفتنی است همایش دو روزه امور حراست و حفاظت بانک صادرات ایران با حضور جمعی از مدیران ارشد این بانک و مسئولان ذیربط بتازگی به مدت دو روز در قم برگزار شد.

اقتصام(1)1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا