گوناگون

وزیر نیرو: دولت تدابیر لازم را برای احیای دریاچه ارومیه اندیشیده است

81199603 5758072

ˈحمید چیت چیانˈ عصر روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: خشک شدن این دریاچه 15 سال به طول انجامیده و احیای آن نیز زمان بر خواهد بود، ولی با تدابیر اندیشیده شده تلاش خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن آن را احیا نماییم.

وی گفت: راهکارهای احیای دریاچه ارومیه در همان دو ماه ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم به طور کامل احصا، مجری ملی آن نیز به سرپرستی عیسی کلانتری مشخص شده و فعالیت های خود را آغاز کرده است.

وزیر نیرو افزود: وزارتخانه های نیرو، جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست دست اندرکار احیای دریاچه ارومیه هستند و کارهای لازم را آغاز کرده اند.

چیت چیان همکاری بیشتر کشاورزان در اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه را خواستار شد و گفت: با تغییر نوع محصولات زیرکشت و بهره گیری از آبیاری نوین و در پیش گرفتن روش هایی از جمله کشت گلخانه ای اطمینان می دهیم میزان محصولات تولیدی و سطح درآمد بهره برداران کاهش پیدا نکند.

وی همچنین از ارتقای کیفیت آب آشامیدنی شهرستان کلیبر خبر داد و افزود: با به پایان رسیدن عملیات اجرایی سد پیغام چایی دراین شهرستان که از 47 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و لوله گذاری هشت کیلومتری انتقال آب آن، آب آشامیدنی مردم این شهرستان به کیفیت بسیار مطلوب خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: با بهره برداری از این سد 400 هکتار دیگر از زمین های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت می رود که اشتغال زایی مناسب نیز به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این دیدار تاکید کرد: احیای دریاچه ارومیه موجب احیای منطقه می شود و این دریاچه نقش حیاتی در کشاورزی منطقه داشته و حتی در سلامتی افراد نیز تاثیر گذار است.

آیت الله ˈمحسن مجتهدشبستریˈ گفت: هم راستا با انجام اقدامات اساسی سریعتر برای دریاچه ارومیه، زراعت در منطقه نیز باید تداوم داشته و لطمه ای به آن وارد نشود.

وی از وزارت نیرو به عنوان یکی از وزارتخانه های فعال و تاثیرگذار در زندگی مردم یاد کرد و افزود: طرح های آب، برق و سدسازی در توسعه کشور نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: وزارت نیرو منشاء آثار و برکات مفیدی است که با برنامه ریزی مناسب خود را نشان می دهد.

وزیر نیرو در سفر چهار روزه خود به آذربایجان شرقی که از بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز شد، از طرح های در دست اجرا در حوزه مسوولیت این وزارتخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ها قرار می گیرد.

وی در نخستین گام از سفر خود به آذربایجان شرقی به منظور آگاهی از مشکلات شهرستان بستان آباد در نشستی با نماینده مردم این شهرستان درمجلس، فرماندار و مدیران آن حضور یافت و سپس با سفر به شهرستان هریس، کلنگ نیروگاه یکهزار مگاواتی سیکل ترکیبی این شهر را به زمین زد.

چیت چیان در روز دوم سفر خود، یک واحد نیروگاه دو منظوره، دو واحد نیروگاه بادی و یک واحد نیروگاه هیبریدی را در تبریز افتتاح کرد.

همزمان با حضور وزیر نیرو در آذربایجان شرقی هفت طرح برق رسانی به روستاهای این استان هم بهره برداری شد.

بازدید از سد شهریار میانه، تصفیه خانه سراب، سد پیغام چای کلیبر و سد گلفرج جلفا از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به آذربایجان شرقی بود.

چیت چیان روز شنبه و در روز چهارم سفر خود از سد علویان مراغه، تصفیه خانه بناب و طرح انتقال آب رودخانه زاب بازدید می کند.

7223/587/508

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا