گوناگون

روند اجرایی بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج با جدیت ادامه می یابد

81199598 5758078

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز جمعه در نشست بررسی وضعیت روند اجرایی بیمارستان های 283 و 103 تختخوابی یاسوج و گچساران که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در یاسوج برگزار شد،گفت: هرگونه موانع و معارضات اجتماعی بر سر راه فعالیت این طرح های عمرانی مهم برداشته خواهد شد.

وی با توجه تخصیص و افزایش 110 درصدی اعتبارات سال 92 این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی،خواستار همکاری و توجه ویژه دولت و این وزارتخانه برای تامین اعتبارات مورد نیاز این بیمارستان شد.

خادمی تصریح کرد: روند اجرای بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج در سال های گذشته به دلیل محدودیت های اعتباری کند و بلکه متوقف شده بود که با شروع دولت یازدهم و اهمیت مقوله سلامت و احساس نیاز شدید مردم استان به زیرساخت های بهداشتی و درمانی فعالیت این طرح مجدد آغاز شد.

وی با اشاره به برخی نگرانی ها از سوی مجری طرح و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مطالبات 18 میلیارد ریالی شهرداری یاسوج برای پرداخت عوارض و صدرپروانه ساختمانی این طرح خواستار تشکیل کمیته ویژه ای با حضور معاون عمرانی استانداری، مجری و شهردار یاسوج برای بررسی و حل این مشکل شد.

خادمی افزود: ضروری است شهرداری یاسوج با وجود محدودیت های اعتباری و کمبود منابع و از آنجا که این پروژه یک طرح ملی است از ایجاد موانع در سر راه فعالیت این بیمارستان خودداری کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد کاهش 37درصدی اعتبارات عمرانی در سال جاری و راکد شدن بخش عمده ای از طرح های عمرانی در حوزه های مختلف این استان را یادآور شد و افزود: رونق و فعال شدن این طرح ها نیازمند همت، همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: متوقف شدن و کندی روند اجرایی این طرح به دلیل محدودیت های اعتباری و برخی معارضات اجتماعی قابل توجیه نیست.

غلام محمد زارعی افزود: هر گونه معارضات اجتماعی از جمله موضوع عوارض و صدور پروانه ساختمانی و سند مالکیت زمین سه هکتاری این طرح در استان قابل حل است.

وی بیان کرد: مسولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان مجری ساختمان های دولتی و عمومی کشور نیز در این راستا با اطمینان و اراده راسخ و با تامین اعتبارات لازم به شتاب بخشی روند اجرای این طرح کمک بیشتری کند.

زارعی با اشاره به طرح نظام سلامت و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای رفع دغدغه های مردم و کاهش هزینه های درمانی نیز گفت: یکی از شاخص های ضروری برای تحقق مطلوب این امر افزایش فضاهای فیزیکی و تامین زیرساخت ها است.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج از سال 86 تاکنون و حدود یک سال بعد از طرح مشابه آن در استان بوشهر آغاز شده ولی هم اکنون دو سال از افتتاح و بهره برداری بیمارستان 200 تختخوابی بوشهر می گذرد در حالی که این طرح هنوز پیشرفت فیزیکی 65درصدی دارد.

671/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا