گوناگون

ضرورت افزایش همگرایی در امور ایمنی واحدهای وزارت صنعت

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول ياراحمدي در دومين نشست سراسري مديران بهداشت، ايمني، محيط زيست و انرژي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام ضرورت افزايش همگرايي در امور ايمني، محيط زيست و انرژي واحدهاي تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سياست‌ها و اهداف كلان اين وزارتخانه در زمينه پياده‌سازي سيستم مديريت بهداشت، ايمني، محيط زيست و انرژي HSE2 به دنبال خط مشي اعلامي از سوي وزير صنعت، معدن و تجارت درخصوص رويه بهداشت، ايمني، محيط زيست و انرژي در سال 93 به‌ طور جدی دنبال مي‌شود.

مديركل دفتر امور ايمني، محيط زيست و انرژي وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: نمايندگان HSE (امور بهداشت، ايمني، محيط زيست و انرژي) سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه در رويكرد سال جاري مي‌بايست به همگرايي و هم‌افزايي مجموعه خود همت گمارند.

به گفته ياراحمدي، اين بيانيه با چشم‌انداز مواردي نظير حذف منابع مخاطرات بالقوه، حذف هرگونه صدمه جاني و پيشگيري از هرگونه آسيب و پيامد به محيط زيست منطبق با قوانين موجود و در راستاي راهبردها و اهداف برنامه‌هاي توسعه‌اي و چشم‌انداز 20 ساله جمهوري اسلامي ايران تدوين شده است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه اين بيانيه عملياتي داراي 14 بند جامع و كامل است افزود: در بندهاي ياد شده به طور تشريحي وظايف نمايندگان HSE سازما‌ن‌ها و شركت‌هاي تابعه آورده شده است‌. مديركل دفتر امور ايمني، محيط زيست و انرژي در ادامه خاطرنشان كرد: 15 استان كشور داراي ساختار  HSE چهار نفره و 16 استان مابقي ساختار سه نفره دارند و اين در حالي است كه سابق بر اين در اكثر استان ها تنها يك نماينده HSE وجود داشت.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تأكيد بر حل مشكلات ساختاري، قانوني، منابع انساني و فراهم آوردن بستر براي توسعه فعاليت‌هاي HSE در سازمان ها و شركت‌هاي تابعه وظيفه ذاتي ما است افزود: طي سلسله نشست‌هايي كه با روساي سازمانها، معاونين ستادي و صفي وزارتخانه و سازمان حفاظت محيط زيست داشتيم اينگونه موارد حمايتي دنبال مي‌شود.

ياراحمدي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: در قبال حوادث صنعتي و معدني هرگونه اقدام مي‌بايست همراه با پاسخگويي فني بوده كه در اين امر داشتن سرعت عمل لازم است. وي گفت: دسته‌بندي صنايع براساس آلايندگي آنها همچنين طبقه‌بندي پسماندهاي صنعتي و معدني و نحوه مديريت آنها به تفكيك هر استان بزودي ابلاغ مي‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا