گوناگون

پارک موزه مجموعه ای ارزشمند برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین عصر چهارشنبه در نشستی در پارک موزه دفاع مقدس افزود: انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بصورت بصری و هنری در این مجموعه فرهنگی به نسل جوان و نوجوان که بدلیل فاصله سنی، توفیق درک معنویات و دست آوردهای هشت سال دفاع مقدس را نداشته اند بخشی از اهداف ساخت این مجموعه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان نیز با ارائه گزارشی از پیشرفت این پروژه گفت: ساخت این پروژه در سه مرحله اجرایی طراحی شده که در حال حاضر مرحله اول آن 70 درصد پیشرفت دارد.

 فریدون پهلوانی با تاکید بر اینکه تاکنون زیر ساخت های اولیه برای احداث پارک موزه انجام شده است اظهار داشت: بیان ماهیت تهاجم و دفاع در ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انسانی برای بازدید کنندگان از مهمترین ویژگی های این طرح است.

وی توضیحاتی در خصوص ساخت و ساز و عملیات عمرانی در مرحله اول این پروژه ارائه کرد و افزود: این سایت فرهنگی پس از بهره برداری شامل فضایی هنری برای نصب المان هایی از دوران دفاع مقدس، تالارهای روایت رخدادهای پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان جنگ تحمیلی، سالن نمایش دست آوردهای علمی، فرهنگی و …، تالار فرماندهان برای نشان دادن تصویر تمام فرماندهان شهید و زنده هشت سال دفاع مقدس، تالار یادبود برای ادای احترام به ایثارگران جنگ تحمیلی، اسامی شهدای جنگ تحمیلی و … است.

در این نشست مقرر شد کلیه تعهدات دستگاه های اجرایی به منظور تسریع در پیگیری اقدامات و عملیات عمرانی در پارک موزه دفاع مقدس گردآوری و با دعوت از مدیران دستگاه ها طی جلسه ای در فرمانداری با توجه به اعتبارات موجود اولویت بندی و برنامه زمان بندی اجرای تعهدات تنظیم شود و هچنین شهرداری سمنان همکاری ویژه ای بر اساس تعهدات قبلی با بنیاد حفظ آثار در پارک موزه دفاع مقدس داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا