گوناگون

پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی از بزرگترین وظایف نیروی انتظامی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی شامگاه دوشنبه به مناسبت هفته ناجا در جمع  فرماندهان پلیس استان اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مظهر اقتدار، امنیت، نظم و آرامش است.

وی افزود: پلیس در عین حال که مظهر امنیت در جامعه است مظهر اخلاق و ادب نیز می باشد.

استاندار گیلان گفت: گرچه ایجاد امنیت وظیفه حاکمیتی هر نظام و دولتی است اما در نظام جمهوری اسلامی که نظامی مردم سالار است همه باید در کنار مردم باشیم و رسالت اصلی نیز بر دوش مردم است.

وی با بیان اینکه هرجا پلیس حضور دارد مردم احساس آرامش بیشتری می کنند، اذعان داشت: در چهره پلیس امروز هم روحیه شهادت و ایثار دیده می شود.

نماینده عالی دولت در استان وظیفه پلیس را فراتر از مبارزه با جرم و ایجاد امنیت عنوان کرد و افزود: ایجاد امنیت عمومی از مسئولیت های بزرگ پلیس است تا افراد جامعه نگران سرمایه های مادی و معنوی خود نباشند.

نجفی تصریح کرد: اگرچه امنیت کامل با حاکمیت قانون میسر می شود اما هنگامی که رعایت قانون تبدیل به ارزش شود آرامش و امنیت در جامعه ایجاد می شود.

وی متذکر شد: پلیس باید مقتدر، دانش بنیان و دارای مهارت های حرفه ای باشد و همچنین از فناوری روز برای انجام ماموریت های خود استفاده کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پلیس جایگاه و منزلت اجتماعی خوبی دارد اظهار داشت:پلیس در دل مردم جا دارد و مردم قدرشناس پلیس هستند.

وی گفت: پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی از بزرگترین وظایف نیروی انتظامی است.

نجفی تصریح کرد:امنیت اجتماعی ، اخلاقی و روانی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت جامعه است که توسط پلیس ایجاد می شود.

نماینده عالی دولت در استان گفت:تربیت نیروهای متدین ، متعهد ، بصیر ، حرفه ای ، شجاع ، کارآمد باید سرلوحه برنامه پلیس و نیروی انتظامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نیازمند محیطی آرام برای رونق کسب و کار است اذعان داشت: با همکاری و همیاری همه بخش های اجتماعی و نظامی استان و همراهی خوب دستگاه قضایی ، مدیران اجرایی و بخصوص مردم استان درایجاد امنیت عمومی گیلان رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است.

نجفی ادامه داد: اگرچه پلیس در این امر نقش موثری دارد اما مردم ولی نعمت ما هستند و همه باید خادمان این ملت بزرگ باشیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: با ایجاد امنیت عمومی باید زمینه رونق کسب و کار و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم فراهم شود.

امنیت اجتماعی زمینه ساز توسعه است

فرمانده انتظامی استان گیلان در این مراسم گفت: امنیت اجتماعی زمینه ساز توسعه است و پلیس تلاش می کند با کاهش آسیب های اجتماعی شرایط مناسبی را فراهم کند.

سردار ابراهیم قائد رحمتی اظهار داشت: هفته ناجا با رویکرد خاص و تعیین شعار ویژه ای آغاز می شود که شعار امسال “پلیس ، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار ” است.

وی افزود: این شعار مختص هفته نیروی انتظامی نمی باشد بلکه بیانگر شاخص ها و عملکرد نیروی انتظامی در طول سال است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تلاش جهادی دارای اصل محوری و بنیادی است که بر مبنای اصل معنوی استوار می باشد گفت: جهاد به معنای اخلاص، با خدا بودن و برای خدا کار کردن است.

وی تلاش جهادی را ضرورتی برای اثبات کارآمدی پلیس و از تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

قائد رحمتی اذعان داشت:امنیت اجتماعی زمینه ساز توسعه است و  پلیس تلاش می کند با کاهش آسیب های اجتماعی شرایط مناسبی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: استفاده از فناوری روز برای کارآمدی پلیس یک ضرورت است تا نیروهای پلیس بتوانند ماموریت خود را به بهترین شکل انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه رویکرد و اعتبار نیروی انتظامی متوجه تبهکاران و مخالفان قانون و رحمت و محبت نیروی انتظامی نیز متوجه مردم و شهروندان قانونمند است، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان در راستای تامین امنیت و اقتدار اقدام به تشکیل پلیس افتخاری کرده است که از امروز و همزمان با هفته ناجا پلیس افتخاری کار خود را آغاز می کند.

وی متذکر شد: پلیس افتخاری و مشاوران افتخاری در راستای تامین امنیت جامعه کاهش حجم پرونده هاو غیره نقش بسزایی را ایفا می کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری کشف انواع قاچاق کالا 100 درصد افزایش داشته، افزود: در حوزه مواد مخدر نیز 30 درصد کشفیات افزایش یافته است.

وی از کاهش 12 درصدی سرقت طی شش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: کشفیات انواع سرقت نیز در مدت مزبور چهار درصد افزایش داشته است.

سردار قائد رحمتی گفت: در شش ماهه سال جاری حدود 280 هزار تماس از سوی مردم گیلان با مرکز فوریت‌ های پلیسی 110 برقرار شده است.

ابراهیم قائد رحمتی افزایش 122 درصدی اعزام مشمولان در مقاطع مختلف تحصیلی به نظام وظیفه، افزایش 36 درصدی صدور معافیت تحصیلی، رشد 18 درصدی مجوز تحصیلی، افزایش 168 درصدی دستگیری مشمولان غائب، کاهش هفت درصدی شورای پزشکی، کاهش 19 درصدی معافیت کفالت و غیره را از دیگر اقدامات این مجموعه در شش ماهه سال جاری عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امسال هفته ناجا در روزهای چهاردهم تا بیستم مهر بین دو عید بزرگ قربان و عیدغدیر قرار گرفته، اذعان داشت: هفته نیروی انتظامی فرصتی مغتنم برای تجلیل از کار و تلاش خستگی ناپذیر و ایثار بی وقفه جان برکفان این نیروی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا