گوناگون

مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان دشتستان رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان بوشهر نقش بسیار مهمی در عرصه کشاوری دارد که مشکلات کشاورزان باید رفع شود تا شاهد افزایش تولید باشیم.

وی بر لزوم رفع مشکلات روستاهای شهرستان دشتستان تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در روستاها مربوط به وضعیت آب شرب می‌شود که باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش گسترده برای رفع مشکلات کشاورزان بخش بوشکان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان بخش بوشکان باید با جدیت در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی به ظرفیت‌های بالای بخش بوشکان در عرصه کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: مشکل آب شرب و آب کشاورزی با بهره گیری از آبیاری تحت فشار برطرف  شود.

استقرار نماینده سازمان آب استان بوشهر در منطقه بوشکان

رئیس سازمان آب منطقه‌ای بوشهر از تخصیص 100 میلیارد ریال برای رفع مشکلات آب شهر بوشکان و روستاهای ان خبر داد و اضافه کرد: تامین اب مورد نیاز بوشکان و روستاهای اطراف ان از طریق سد نرگسی در دستور کار است.

شاپور رجایی با اعلام امادگی برای استقرار نماینده سازمان آب استان بوشهر در منطقه بوشکان، بیان داشت: سد تنگ رم نیز به زودی احداث می‌شود که می‌تواند در توسعه کشاورزی نقشی اساسی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌های بسیار مهم دیگری در منطقه بوشکان اجرا می‌شود که می‌توان به اجرای طرح‌های کنترل سیلاب و آبخیزداری در بوشکان به جای ساخت دیوار حفاظتی اشاره کرد.

مشکلات بهداشت و درمان در بوشکان/ نبود فضای ورزشی در منطقه

رئیس شورای شهر بوشکان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش بوشکان در بخش کشاورزی اذعان داشت: در سال‌های اخیر با خشکسالی‌های متوالی روبرو بوده‌ایم که با کمبودهای شدید منابع آبی روبرو هستیم و لازم است که طرح‌های مناسبی برای رفع این مشکلات اجرا شود.

 علی بازیار خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای طرح‌های اعتبار آبیاری تحت فشار شد و بیان داشت: برای رفع مشکلات کشاورزان این منطقه باید تسهلات مناسبی در بخش کشاورزی اختصاص یابد.

وی به مشکلات بهداشت و درمان بخش بوشکان نیز اشاره کرد و ادامه داد: شش‌هزار نفر از طریق مرکز درمانی بوشکان و یک پزشک خدمات دهی می‌شود که نارسایی‌هایی در این زمینه وجود دارد و باید رفع شود.

رئیس شورای شهر بوشکان به نبود فضای ورزشی در بخش بوشکان اشاره کرد و ادامه داد: بوشکان در بخش های مختلف با محرومیت روبرو است و باید برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

کمبود ماشین‌آلات در شهرداری بوشکان

شهردار بوشکان نیز در این نشست به بیان برخی از مشکلات این شهر پرداخت و اظهار داشت: اعتبارات این شهر بسیار کم است و کفاف هزینه‌ها و اجرای طرح‌های مناسب در این شهر را نمی‌دهد.

محمد نوروزی اضافه کرد: عوارض آلایندگی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه شهری داشته باشد که متاسفانه از این اعتبارات بی‌بهره هستیم و اعتبارات ارزش افزوده نیز بسیار کم است.

وی خواستار اختصاص اعتبارات مناسب برای تعریض و بازسازی بلوار ورودی شهر بوشکان شد و افزود: این بلوار به طول دو کیلومتر به عنوان یکی از ورودی‌های استان فارس به استان بوشهر است که باید در این زمینه تلاش شود.

شهردار بوشکان به کمبود ماشین‌آلات در شهرداری بوشکان اشاره کرد و افزود: تامین ماشین‌ الات مورد نیاز شهرداری بوشکان باید در دستور کار قرار بگیرد و اعتبارات مناسبی برای این منظور اختصاص یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا