گوناگون

پاوه‌ای‌ها، باسوادترین مردم‌ کرمانشاه

‌معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از همه‌ی پتانسیل‌های موجود در استان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بهره می‌گیریم.

«علی‌اکبر محسنی‌نسب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود استان کرمانشاه یک میلیون و 772 هزار و 235 نفر جمعیت در گروه سنی شش سال به بالا دارد که 312 هزار و 993 نفر این افراد بی‌سواد هستند.

وی افزود: بر اساس آمارها 81.72 درصد مردم این استان باسواد و 17.66درصد بی‌سواد هستند و 0.06 درصد هم در این خصوص اظهارنظری نداشته‌اند.

‌معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت استان در گروه سنی 10 تا 49 سال یک میلیون و 334 هزار و 726 نفر است، گفت: از این تعداد، 104 هزار و 885 نفر بی‌سواد هستند.

به‌گفته‌ی محسنی‌نسب، در این گروه سنی که در واقع جامعه‌ی هدف سوادآموزی هستند، 91.66 درصد باسواد و 7.91 بی‌سواد 0.43 درصد اظهار نشده است.

وی گفت: برای به صفر رساندن آمار بی‌سوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال تدابیری اندیشیده شده که در این راستا از پتانسیل‌های موجود در جهت آموزش بی‌سوادان بهره می‌گیریم.

‌معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اجرای طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: در استان، 16 هزار و 694 نفر از اولیاء بر اساس اظهارات خود به‌هنگام ثبت‌نام فرزندانشان بی‌سواد معرفی شده‌اند که بر اساس آمار اقتباس شده برنامه‌ریزی لازم برای آموزش آنها از طریق مدیران مدارس و فرهنگیان انجام شده است.

محسنی‌نسب در ادامه، اجرای طرح آموزش افراد غیرمحصل گروه سنی 10 تا 20 سال را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: براساس آمارهای موجود جمعیت این گروه در مجموع حدود 1441 نفر است که تدابیر لازم در خصوص باسواد کردن آنها با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اندیشیده شده است.

وی افزود: هم‌چنین با 14 دستگاه تفاهمنامه‌ی همکاری منعقد شده که در زمینه‌ی سوادآموزی افراد بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال فعالیت می‌کنند.

‌معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص درصد باسوادی مردان و زنان گروه سنی 10 تا 49 سال در استان گفت: براساس آمارهای حاصل از آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 90 انجام شد میزان باسوادی مردان استان کرمانشاه 94.62 و میزان باسوادی زنان 88.64 است.

محسنی‌نسب اختلاف باسوادی در میان مردان و زنان در استان کرمانشاه را 5.98 درصد دانست.

وی در ادامه پاوه را باسوادترین شهرستان استان کرمانشاه دانست و گفت: این شهرستان با 93.7 درصد باسوادی باسوادترین شهرستان استان کرمانشاه است.

‌معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه شهرستان ثلاث باباجانی را بی‌سوادترین شهرستان استان کرمانشاه برشمرد و افزود: این شهرستان با 81.6 درصد باسوادی رتبه‌ی آخر باسوادی را در استان دارد.

محسنی‌نسب خاطرنشان کرد: می‌کوشیم با استفاده از همه‌ی توان خود در جهت آموزش بی‌سوادان استان و ریشه‌کنی بی‌سوادی گام برداریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا