گوناگون

پایان برداشت گندم و جو در مناطقی از فارس

2410692 906

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ هومان جلالی ادامه داد: کار برداشت گندم از سطح 5 هزار هکتار گندم و 2600 هکتار جو که از نیمه خردادماه امسال آغاز شده بود، پایان یافت.

ویبه کاهش سطح زیر کشت گندم نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و افزود : بحران چندین ساله خشکسالی که منجر به افت شدید منابع آبی و بالا رفتن درجه شوری زمین‌های زراعی و منابع آبی شده، پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با هزینه های بالای تولید، گران شدن نهاده ها از جمله کود، بذر، سم و سوخت، اقتصادی نبودن کشت گندم و عدم رقابت این محصول با قیمت محصولات صیفی مثل گوجه فرنگی، باعث شده تا کشاورزان نسبت به کاشت این محصول انگیزه ای نداشته باشند.

این مسوولادامه داد: با توجه به اینکه خدمات این اداره به کشاورزان از قبیل کود شیمیایی و سوخت یارانه ای براساس آمار گندم تحویلی به سیلوی ذخیره سازی گندم شهرستان ارسنجان و همچنین شرکت تعاونی دهستان شوراب است به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد خود را به این دو مرکز تحویل دهند.

محمدی، مدیرعامل سیلوی ذخیره گندم ارسنجان نیز بیان کرد: این سیلو با بهترین امکانات روز دنیا به صورت 24 ساعته آمادگی خرید گندم مازاد کشاورزان به قیمت تضمینی را دارد و علاوه بر این قیمت، کرایه حمل نیز به کشاورزان پرداخت می شود.

انتهای پیام/س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا