گوناگون

پرداخت زکات در شهرستان بیجار 100 درصد افزایش یافت

81205580 5768428

مجید خدابخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاد با استعانت الهی و همیاری مردم خیر و متدین و همچنین برگزاری 51 نشست توجیهی با روحانیون و فعال کردن گروه های تبلیغی در 180 روستا، رشد قابل ملاحظه ای در پرداخت زکات به دست آورد.

وی به توزیع بیش از چهار هزار کیسه گندم در میان مودیان زکات در روستاهای تابعه با آرم اختصاصی جمع آوری زکات اشاره کرد و افزود: در این طرح بیش از هزار تن گندم جمع آوری شد که در این میان همکاری اداره غله و تعاون روستایی نقش بسیار مهمی در جمع آوری و فروش گندم داشت.

به گفته وی رشد جمع آوری زکات در سال 92 باعث شد تعهدات سنوات گذشته برای ساخت 20 پروژه عمرانی در قالب ساخت مسجد، غسالخانه، مدرسه، تهیه جهیزیه، اماکن فرهنگی، پل روستایی و خانه بهداشت اجرایی شود و بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال نیز به عنوان تشویق برای روستاهای پرداخت کننده اختصاص یافت.

مدیر کمیته امداد امام (ره) بیجار با اشاره به اینکه روحانیون نقش زیادی در جمع آوری زکات دارند از امام جمعه بیجار خواست ضمن معرفی روحانیون فعال و متخصص در مسائل زکات، با برگزاری جلسات تخصصی، روحانیون را با ویژگی های پرداخت زکات، بازکردن راه شرعی و قانونی برای هزینه کردن زکات در بخش هایی مانند تهیه جهیزیه برای دختران نیازمند، بهبود وضع امرار معاش و زندگی بعضی از مردم و رفع ناهنجاری های اجتماعی بیشتر آشنا نمایند.

خدابخشی در پایان پیشنهاد کرد موضوع زکات در ردیف بودجه ای گنجانده شود و فعالیت های عمرانی در روستاهایی که در پرداخت زکات فعال هستند، در اولویت قرار گیرد.

شهرستان بیجار با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان با بیشترین گستردگی جغرافیای و پراکندگی روستایی واقع شده است.

حدود 80 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در بیش از 228 روستا ساکن هستند و فعالیت اغلب مردم روستانشسن نیز دامداری و کشاورزی است.ک/3

533/7350

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا