گوناگون

کتاب «حقوق شخصیه شیعه» به 200 کتابخانه‌ معتبر جهان ارسال شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌ي سه جلدی «حقوق شخصیه شیعه» که توسط سید علی رضا نقوی، دانشمند شیعه‌ي پاکستانی تدوین شده است، به بازار اندیشه عرضه شد.

این کتاب حاصل بیش از 35 سال تبتع، تنظیم و تدریس دکتر سیدعلیرضا نقوی، پژوهشگر 81 ساله است و فتاوای فقهای شیعه از شیخ مفید (ره) تا حضرت امام خمینی (ره) را در بر می‌گیرد که بر اساس گزاره‌های حقوقی تدوین شده است.

نقوی که پيش از اين 25 سال مسئولیت مرکز تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌الملل اسلامی اسلام‌آباد را به عهده داشت و در سال 1993 بازنشست شده است، با تدوین این مجموعه، احتمالاً نخستین کسی است که كتاب مرجع جامع‌الاطراف با موضوع فتاواي شيعي را به زبان انگلیسی ارائه كرده است.

پيش از اين و در بهار 1391 جلد نخست این مجموعه توسط دانشگاه بين‌الملل اسلامي اسلام‌آباد به چاپ رسید که متأسفانه به خاطر سلطه‌ي تفکر خشک وهابی تأليف باقی مجلدات بر زمین مانده بود؛ اما با حمایت مجمع جهانی اهل بیت (ع) تهران و برخی خیران پاکستانی، 2 جلد بعدی نیز منتشر شد.

هر یک از این مجلدات شامل حدود 750 صفحه است. جلدهای اول تا سوم به موضوعات ازدواج، طلاق و ارث اختصاص دارد. چهارمين و آخرين جلد از اين كتاب نيز به زودي منتشر خواهد شد.

تألیفات دکتر سید علی رضا نقوی تا کنون 2 بار در ایران به عنوان کتاب برگزیده شناخته شده‌اند. بار نخست در سال 1346 براي پایان‌نامه‌ي دکتری با عنوان تذکره‌نویسی فارسی در شبه قاره كه جایزه‌ي سلطنتی را نويسنده به دنبال داشت. و بار دوم نيز در سال 1391 براي تدوین فرهنگ جامع فارسی ـ اردو ـ انگلیسی كه جایزه‌ي کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را براي علي رضل نقوي، به دنبال داشت.

همچنين ترجمه‌ي انگلیسی «تحریر الوسیله» نیز از همین نگارنده است که توسط مؤسسه‌ي تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) انتشار یافته است.

اجراي برنامه قرآني توسط گروه تواشيح “سلام” در تايلند

در شب ميلاد امام حسن مجتبي(ع) گروه تواشيح “سلام” اعزامي از كشورمان در حسينيه باقرالعلوم(ع) تايلند به اجراي برنامه هاي قرآني پرداختند.

همزمان با شب فرخنده ميلاد سراسر نور سبط اكبر نبي مكرم اسلام و كريم اهل بيت(ع) و سومين آفتاب آسمان ولايت و امامت حضرت امام حسن مجتبي(ع)، گروه تواشيح “سلام” كه توسط مركز بين المللي تبليغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ماه مبارك رمضان به تايلند سفر كرده اند، به تلاوت نغمه هاي قرآني و اجراي تواشيح پرداختند.

در ابتداي اين مراسم آياتي چند از كلام الله مجيد توسط سيد روح الله قواميان سرپرست گروه اعزامي “سلام” قرائت شد.

در ادامه به مدت 40 دقيقه گروه تواشيح “سلام” به تواشيح خواني پرداختند و در ادامه توسط رايزن فرهنگي كشورمان به دو تن از برندگاني كه پاسخ صحيح به سئوالات شفاهي مسابقه قرآني طرح شده توسط گروه “سلام” داده بودند، جوايزي اهداء شد.

برنامه‌های قرآنی در حرم علوی برگزار مي‌شود

برنامه‌هاي متنوع قرآني در بارگاه ملكوتي اميرالمؤمنين علي (ع) به همت رايزني فرهنگي ايران در عراق با حضور علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار مي‌شود.

با تلاش و هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، هیأت قرآنی اعزامی از مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ایام ماه مبارك رمضان برنامه‌های متنوع قرآني در بارگاه ملکوتی مولی‌الموحدین امیر‌المومنین (ع) و ديگر اماکن مختلف نجف اشرف برگزار مي‌كند.

از جمله‌ي این برنامه‌ها مي‌توان به قرائت قرآن کریم در حرم علوی و در جمع صدها زائر مشتاق، اجرای قرائت قرآن در شبکه‌های ماهواره‌ای عراق به طور مستقیم، برنامه‌ي قرآنی در مسجد شریف کوفه و … اشاره كرد.

شایان ذکر است كه اين برنامه‌ها با استقبال خوب زائرین و مجاورین حرم شریف علوی مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا