گوناگون

پرداخت 320 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان کرمانی طی 10 سال

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت طی 10 سال پیش، 320 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان کرمان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «مهدی جهان نجاتی» پیش از ظهرامروز(شنبه 19 مهرماه) در نخستین همایش بیمه‌ی کشاورزی در استان کرمان اظهار کرد: کشاورزی فعالیتی توأم با ریسک است و تنوع، عدم ثبات درآمدها و ریسک زیاد سرمایه‌گذاری عوامل دخیل در این ریسک هستند.

وی افزود: مشکلات این حوزه موجب شده بسیاری از سیاستگذاران الزاماً به‌سمت برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی بروند و کشاورزان برای کاهش ریسک این بخش، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: باوجود تلاش کشاورزان، حوادث غیرمترقبه هنوز تهدید بزرگی در بخش کشاورزی و دامپروری به حساب می‌آید و در استان کرمان به‌علت پرحادثه بودن و درصد زیاد باغ‌های این خطر بیشتر است.

وی با بیان اینکه از 50 بلای طبیعی دنیا، 31 مورد در استان کرمان رخ می‌دهد، اظهار کرد: ساختار بیمه‌ای در ایران ساختاری نوین نسبت به دیگر کشورهای دنیاست.

جهان نجاتی تصریح کرد: در بخش زراعت استان کرمان طی 10 سال پیش، پوشش بیمه از 48 هزار هکتار سطح به 24 هزار هکتار رسیده که معادل 50 درصد سطح استان است و این کاهش به‌علت مشکلات ناشی از خشکسالی‌هاست.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: در بیمه باغ‌ها از 45 هزار هکتار به بیش از 92 هزار هکتار رسیدیم و بیش از 30 درصد باغ‌های مثمر استان را تحت پوشش بیمه داریم.

وی یادآور شد: بیش از 15 درصد جمعیت دامی استان نیز تحت پوشش بیمه هستند و در آبزیان، به‌علت کاهش منابع آبی، کاهش پوشش بیمه‌ای داشته‌ایم و در منابع طبیعی نیز 420 هزار هکتار مرتع درجه‌ی یک تحت پوشش بوده است.

جهان نجات با اشاره به اینکه 800 هزار نفر بیمه‌شده‌های بخش کشاورزی استان کرمان هستند، گفت: سالانه 72 هزار نفر معادل 40 درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند و 49 محصول را تحت پوشش بیمه داریم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان افزود: در 10 سال پیش، 320 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان کرمان پرداخت شده است.

جهان نجاتی گفت: حمایت صندوق بیمه از بخش کشاورزی استان کرمان فوق‌العاده است و امسال، در منطقه‌ی بم بیش از یک میلیون و 500 هزار اصله نخل را تحت پوشش قرار داده‌ایم که معادل 90 درصد باغ‌هاست و 19 میلیارد تومان خسارت این منطقه برآورد شده است.

وی تصریح کرد: یکی از موانع و مشکلات ما در بخش کشاورزی استان کرمان، ضعف زیرساخت‌هاست و استاندارد خاصی در واحدهای تولیدی این حوزه نداریم هم‌چنین شناسنامه‌ی مشخص در بسیاری از باغ‌ها وجود ندارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: منطقه‌ای نبودن کشت، مناسب نبودن ارقام با سطح زیرکشت مناطق، نبود اطلاعات دقیق در استان، نگاه متفاوت بهره‌برداران و مسئولان به بیمه از دیگر مشکلات است.

جهان نجاتی با اشاره به جایگاه و اهمیت بیمه گفت: بیمه روش مدیریت ریسک است و ابزار انتقالی برای حمایت‌های صرف مالی دولت و صندوق پرداخت خسارت نیست و یکسری عوامل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا