گوناگون

کاهش 20 درصدی میزان صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: میزان صادرات از گمرکات استان 20 درصد کاهش یافته است.

«میرهاشم سیداحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: در طول نیمه‌ی نخست سال، میزان صادرات از طریق گمرکات رسمی استان به خارج از کشور به‌لحاظ وزنی و ارزش دلاری کاهش یافته است.

وی با اشاره به وزن کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان به خارج از کشور در طول 6 ماه نخست سال، افزود: در این مدت 955 هزار و 464 تن کالا از طریق گمرکات رسمی استان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به ارزش دلاری کالاهای صادراتی اظهار کرد: ارزش ریالی این میزان کالاهای صادراتی بیش از 291 میلیون و 491 هزار دلار بوده است.

سیداحمدی با اشاره به اینکه در نیمه‌ی نخست پارسال، یک میلیون و197 هزار و57 تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده بود، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این میزان کالای صادراتی 341 میلیون و 973 هزار دلار بوده است.

وی با مقایسه آمارهای مربوط به صادرات کالا در نیمه‌ی نخست سال با مدت مشابه پارسال، افزود: امسال میزان کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان به خارج از کشور به‌ لحاظ وزنی 20 درصد و به‌لحاظ ارزش دلاری 15 درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار مربوط به خروجی صادرات دیگر گمرکات داخلی از گمرکات مرزی استان در طول نیمه‌ی نخست امسال خاطرنشان کرد: در این مدت یک میلیون و 254 هزارتن کالا از دیگر گمرکات داخلی کشور از طریق گمرکات استان به دیگر کشورهای خارجی صادر شده‌اند.

سیداحمدی ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را نیز بیش از یک میلیارد و603 میلیون و 231 هزار دلار برشمرد و افزود: این رقم در مدت مشابه پارسال، برای یک میلیون و 446 هزارتن کالا، رقمی حدود یک میلیارد و 520 میلیون و 402 هزر دلار بوده است.

وی تصریح کرد: میزان کالاهای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به‌لحاظ وزنی 13 درصد کاهش و به‌لحاظ ارزش دلاری 5 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا