گوناگون

پهنای باند اینترنت در آذربایجان غربی به حدود شش گیگابایت رسیده است

81221738 5796482

بهمن اسماعیل زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش کارکنان مخابرات در حوزه اینترنت پرسرعت، شاهد افزایش 70 درصدی پهنای باند در یک سال گذشته در استان هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، شبکه انتقال آذربایجان غربی نیز در این مدت 100 برابر افزایش یافته که این رقم نیز بر کیفیت اینترنت تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 90، اینترنت پرسرعت در آذربایجان غربی به اجرا درآمده است، اظهار کرد: در آن زمان حدود هشت هزار پورت اینترنت پرسرعت داشتیم که این رقم در حال حاضر به 130 هزار پورت رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی ادامه داد: این افزایش نشان می دهد که در حوزه پورت های نصب شده اینترنت پرسرعت در سه سال گذشته، با افزایش 16 برابری رو به رو هستیم.

اسماعیل زاده گفت: در حال حاضر نیز آماده واگذاری 165 هزار پورت جدید اینترنت پرسرعت در آذربایجان غربی هستیم.

وی در خصوص اقدامات توسعه ای مخابرات در روستاهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر در 350 روستای آذربایجان غربی امکان اینترنت پرسرعت وجود دارد و 170 روستای دیگر نیز در برنامه ایجاد این امکان لحاظ شده است.

وی افزود: با تلاش کارکنان شرکت مخابرات، در تمامی نقاط آذربایجان غربی، فیبر نوری وجود دارد و آماده ارائه خدمات اینترنتی در این بستر پیشرفته هستیم.

توسعه اینترنت پرسرعت در دنیای امروز، نیاز اساسی به شمار می رود و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته، ایران اسلامی و آذربایجان غربی به سرعت به سمت این توسعه در حرکت هستند.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا