گوناگون

پیشگیری از تصادفات جلوگیری از بروز خسارت های اقتصادی به کشور است

81226246 5804009

«ناصر چرخ ساز» روز شنبه و در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: تلفات و مصدومیت های ناشی از تصادفات، خسارت های چشمگیری را بر تمامی بخش ها بویژه اقتصاد کشور وارد می کنند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی در راستای کاهش این تلفات و تصادفات بویژه در فصل پر سفر تابستان، یکی از مواردی است که باید همه بخش های مرتبط با همراهی و مشارکت بسیار جدی خانواده ها، بر این امر اهتمام ورزند.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: مهمترین عوامل در حوادث و تلفات جاده ای، مربوط به عوامل خطای انسانی است و پس از آن، نقص فنی خودروها و عوامل جاده ای و جوی نیز نقش دارند که این آمار نیز نشان دهنده لزوم توجه جدی رانندگان در سفرهای تابستانی و اهمیت کاهش رفتارهای پرخطر در رانندگی است.

چرخ ساز با اشاره به فعالیت بسیار خوب نیروهای امدادرسان هلال احمر، اورژانس، راهداری، انتظامی و پلیس راهور در ایام مختلف سال بویژه ایام پرسفر گفت: امیدواریم در تابستان امسال نیز با تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی دخیل، شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

وی افزود: نصب علایم و تابلوهای اطلاع رسانی، نصب نوارهای لرزاننده در کنار جاده ها، بهبود شیب جاده ها، اجرای طرح تشدید و کنترل وانت بارها، موتورسواران، سرنشینان خودروها و تردد ماشین آلات کشاورزی در کنار نظارت بیشتر بر نحوه صدور کارت سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی، اصلاح نقاط هندسی غیر استاندارد و فرهنگسازی از طریق رسانه های جمعی از جمله مواردیست که می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره تلفن 112مرکز پاسخگویی فوری سازمان امداد و نجات هلال احمر به انواع حوادث تماس بگیرند.

اجتمام(4) ** 7029 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا