گوناگون

پیگیری تأسیس صنعت پتروشیمی کشور در شهرستان های فارس

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد احمدی بعدازظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب اثبات توانمندی در عرصه صنعت گاز، نفت و پتروشیمی و بیان پیشرفت‌ها در جهت رشد و توسعه کشور می‌شود.

استاندار فارس بیان کرد: این نمایشگاه می‌تواند نقطه اتصالی میان صنعت، دانشگاه، بخش خصوصی و دولتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: فارس در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های انرژی کشور است، به گونه‌ای که 42 درصد گاز مصرفی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال تأسیس نخستین صنعت پتروشیمی کشور در مرودشت، مشابه این طرح در برخی از شهرستان‌های استان نیز در حال پیگیری است.

IMG15450949

استاندار فارس گفت: امروز نفت و گاز در شمار صنایعی محسوب می‌شوند که می‌تواند موجبات ترقی هر کشوری شود که بهره‌گیری بهینه از آن، اشتغال و ثروت ملی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امروز صنعت پس از سال‌ها جای خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: حاصل نمایشگاه‌های مختلف یاید رشد و استقلال همه جانبه کشور باشد.

صنعتگران فارس با حضور در نمایشگاه‌ها پیوند اقتصادی با دولت را تقویت کنند

همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس گفت: تولیدگنندگان و صنعتگران این استان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها پیوند اقتصادی با دولت را تحقق ببخشند.

سیدرضا اسکندری اظهار داشت: شرکت‌های نمایشگاهی پیوند دهنده صنعت و موتور محرکه این عرصه در بخش‌های مختلف اقتصادی هستند.

FullSizeRender

وی با اشاره به چهار مزیت نسبی استان فارس در ابعاد کشاورزی، گردشگری، مذهبی و  پزشکی است، افزود: فارس با دارا بودن نفت و گاز یکی دیگر از مزیت‌های نسبی خود را نسبت به دیگر استان‌ها رقم زده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس مهمترین مزیت نسبی فارس را مزیت نفت و گار ذکر و خاطرنشان کرد: فارس دارای قابلیت‌های مختلفی از جمله دانشگاه‌های بسیار خوب و توانمند است که تولیدگنندگان و صنعتگران این استان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها پیوند اقتصادی با دولت را تحقق ببخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا