گوناگون

چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب گردشگری در کشور معرفی شد

استاندار چهارمحال و بختیاری‌ با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب گردشگری در کشور معرفی شد، از اجرای 84 پروژه اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر 222 میلیاردتومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال وبختیاری- قاسم سلیمانی 30 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان، اظهارکرد: این سفر ششمین سفر ریاست جمهوری به استان‌ها بود که با استقبال پر شکوه مردم تحولی عظیم در سیستم کشور ایجاد کرد.

وی با تقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان به دلیل پوشش مناسب، گسترده و به موقع اخبار سفر ریاست جمهوری، تصریح‌کرد: مطبوعات و اصحاب رسانه استان با تحلیل و نقد به موقع و منصفانه‌ وضعیت استان در قبل و استقبال مردم از هیئت دولت در مصوبات و تصمیم سازی‌های کشوری و استانی نقش آفرین بودند.

سلیمانی با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به استان، تصریح‌کرد: پروژه راه آهن یکی از پروژه‌های مهم ملی است که در سال 1344 مطالعات آن آغاز و در سال 1380 تکمیل شد که به خاطر هزینه بالا و کوهستانی بودن منطقه تاکنون پیشرفتی نداشته است اما خوشبختانه در این سفر وزیر راه و شهرسازی احیا و اجرا مجدد این پروژه را پذیرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه بازگشت سرمایه بالای 25 درصد و جبران هزینه‌ها صورت گرفته را خواهد داشت، خاطرنشان‌ کرد: راه آهن در راستای صرفه جویی در استهلاک ماشین آلات، مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش تصادفات نقش مهمی در صنعت حمل و نقل دارد.

سلیمانی طرح انتقال آب بن- شهرکرد – بروجن اشاره و تصریح‌کرد: از این پروژه بین 450 تا 500 هزار نفر به طور مستقیم بهره‌مند می‌شوند اما متاسفانه تا کنون تنها بین هفت تا هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در این سفر مصوب شد 180 میلیارد تومان از طریق وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی و 120میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی تامین شود.

وی اظهار کرد: پروژه تکمیل زنجیره تولید از فولاد به ورق خودرو نیز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان است که در سه فاز در حال اجرا است که در این سفر مصوب گردید فاز آهن اسفنجی در سه ماهه اول سال 94، فاز ذوب یک در سه ماهه اول 95، و فاز ذوب دو در سه ماهه اول 96به بهره برداری برسد.

استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه صنعت فولاد در ایجاد اشتغال افزود: فولاد به ازای هریک اشتغال مستقیم بین هشت تا 10 برابر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند که با تکمیل این پروژه بسیاری از معضلات بیکاری در استان حل می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه چهار محال و بختیاری به عنوان قطب گردشگری در کشور معرفی شد افزود: این استان از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است و باید تلاش کرد تا طرح جامع گردشگری آن هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 79 پروژه برای استان مصوب شده بود خاطر نشان کرد: بعد از سفر دولت به استان با رایزنی‌های صورت گرفته تعداد این پروژ ها به 84 پروژه رسید.

سلیمانی ردیف اعتبار این پروژه ها را 222 میلیاردتومان عنوان‌کرد و گفت: از این میزان 207 میلیارد تومان مربوط به امسال و 15میلیارد تومان مربوط به سال 94 است که 45درصد از این اعتبارات به استان ابلاغ شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد استانداری در یازده ماه گذشته افزود: کل اعتبارات حوادث استان از سال 88 تا نیمه اول 92 51 میلیارد تومان بود که ظرف 11 ماه گذشته ما توانستیم 135 میلیارد تومان طبق ماده 10 و 12 مناطق محروم از اعتبارات عمرانی جذب کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا