گوناگون

راه‎اندازی اورژانس حیات‌وحش در لرستان

کارشناس مسئول حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست لرستان از راه‎اندازی اورژانس ویژه حیات‌وحش در استان خبر داد.

بهرام رمضانی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه لرستان، بیان کرد: لرستان دارای 1700 گونه گیاهی و 356 گونه جانوری بوده که باعث تنوع زیستی منطقه شده است.

وی اضافه کرد: این تنوع گونه‎ای باعث شده که حیات‌وحش منطقه در معرض آسیب‎های جدی و صدمات زیادی چه انسانی و چه به صورت طبیعی قرار گیرد.

رمضانی ادامه‌داد: البته اداره نظارت بر حیات‌وحش استان در راستای حفاظت از محیط‌زیست تمام سعی خود را به کار می‎بندد و تاکنون نیز در این کار موفق بوده و هم ردیف استان‎هایی چون گلستان است.

کارشناس مسئول حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به جلسه سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با این اداره گفت: در راستای حفاظت بیشتر از حیات‌وحش قرار است در کشور سه استان لرستان، گلستان و تهران به عنوان پایلوت انتخاب شده و در این مناطق اورژانس و امداد و نجات حیات‌وحش راه‎اندازی شود.

وی اظهارکرد: با این کار هر زمان حادثه‎ای برای حیات‌وحش اتفاق بیفتد سریعاً دامپزشک در محل حضور پیدا کرده و به درمان آن می‎پردازد.

رمضانی یادآور شد: همچنین قرار است صندوق حمایت از حیات‌وحش در استان دایر شود تا خسارت وارده از سوی حیوانات وحشی را به افراد خسارت دیده پرداخت کند تا اقدامی تلافی‎جویانه انجام ندهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا