گوناگون

کارآفرینان در سطح وسیعی از جامعه شغل ایجاد می کنند

81202373 5762775

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نهمین جشنواره امتنان از کارافرینان برتر استان در سنندج گفت: مقوله کارآفرینی مبحث جدیدی است که در دنیای اقتصادی کشورها مطرح شده است.

وی کارآفرینی را با سرمایه داری و سرمایه گذاری متفاوت دانست و گفت: کارآفرین متکی بر تفکر و تعقل است و کارآفرینی ایجاد کسب و کار جدید است.

وی خلاقیت و نوآوری و ریسک پذیری را از ویژگی های کارآفرین دانست و افزود: کارآفرین می اندیشد که چگونه از امکانات استفاده کند.

استاندار کردستان ایجاد عناوین شغلی جدید را یکی از کارهای کارافرینان دانست و افزود: تاکنون 150 هزار عناوین شغلی جدید در سطح دنیا ایجاد شده است.

وی گفت: اقدامات منسجم و قرار گرفتن نیروهای توانمند و کارآفرین در کنار هم و جلوگیری از واحدهای پراکنده می تواند سبب موفقیت کارآفرینان شود.

استاندار کردستان توجه به کانون های کارآفرینی را در جامعه ضروری دانست و گفت: رفع مشکل بیکاری استان نیازمند برنامه ریزی صحیح و مناسب است.

به گفته وی اگر کارآفرین در کنار سرمایه گذار قرار گیرد بی شک منجر به تولید و اشتغال در سطح جامعه می شود.

زاهدی بر توجه به بخش نرم افزاری و امور اداری سرمایه گذاران و کارآفرینان و از سوی دیگر توجه به منابع مالی و امکانات کارآفرینان تاکید کرد و گفت: هم اکنون در بخش نرم افزاری ستاد سرمایه گذاری استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه وجود قوانین و مقررات دست و پا گیر اداری، مهمترین مشکل سرمایه گذار است گفت: با فراهم کردن زمینه تسهیل سرمایه گذاری در استان باید حضور کارآفرین در ادارات کاهش داد.

استاندار کردستان به واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل استان اشاره کرد و از این واحدها به بزرگترین سرمایه های استان نام برد.

زاهدی احیای مجدد این واحدهای تعطیل را نیازمند سرمایه در گردش دانست و گفت: در همین راستا کارگروه صیانت از این واحدها به منظور فعال کردن آنها تشکیل و راه اندازی شده است.

وی آموزش کارشناسان استان در راستای توسعه استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: تغییر روش ها و ایده ها، زمینه ایجاد اشتغال در استان را فراهم می کند.

در این جشنواره از کارآفرینان برتر استان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.ک/2

7352/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا