گوناگون

کاهش اقامت گردشگران در اردبیل به دلیل عدم تنوع گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی زاده عصر یکشنبه در جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی اردبیل اضافه کرد: صنعت گردشگری نیازمند تنوع و توجه به ملزومات آن بوده و بی توجهی به آن می تواند اقامت گردشگران را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ماندگاری گردشگران به مقوله هایی نظیر تنوع، رفاه و… بستگی دارد، ادامه داد: استان اردبیل به لحاظ قدمت و موقعیت خاص جغرافیایی دارای جاذبه های تاریخی و توریستی بسیاری است اما به لحاظ تنوع کمتر به آن پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی استان بحث توسعه و گسترش گردشگری را در دنیا بحثی علمی و کارشناسی برشمرد و افزود: باید تمامی امکانات و تسهیلاتی که در جهت نیل به توسعه گردشگری باشد، افزایش یابد.

وی گردشگری را صنعتی فرابخشی توصیف کرد و ادامه داد: تصمیم سازی در حوزه گردشگری نباید محدود به یک سازمان باشد، باید تمامی سازمان ها در بحث گردشگری تصمیم سازی کرده و در این زمینه فعال شود.

حاجی زاده یکی از  مشکلات گردشگری را عدم سرمایه گذاری بر شمرد و تاکید کرد: نادیده گرفته  شدن مطالعات اجتماعی معماری، شهرسازی در مناطق گردشگری استان بویژه در شهرستان سرعین از دیگر مشکلات این حوزه در استان است.

وی یکی دیگر از مشکلات اساسی در حوزه گردشگری را آموزش گردشگران دانست و عنوان کرد: فقر آموزش در زمینه گردشگری تبعات منفی خودش را نشان داده و بی توجهی بیشتر به این قضیه می تواند ضربات سنگینی بر پیکره نحیف این صنعت در استان بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا