گوناگون

کاهش وزن کیسه‌های ۵۰ کیلویی برنج!

نظارت بازرسان از بازار شهر یاسوج نشان داد وزن برخی کیسه‌های ۵۰ کیلویی برنج که به نام برنج اروگوئه ارائه می‌شد تا هفت کیلوگرم کمتر از وزن واقعی و نوشته شده روی آنهاست.

به گزارش ایسنا، در بازدید رئیس اتاق اصناف یاسوج به همراه تعدادی از اعضای بازرسی و نظارت استان از بازار شهر یاسوج مشخص شد وزن برخی کیسه‌های ۵۰ کیلویی برنج که به نام برنج اروگوئه ارائه می‌شد تا هفت کیلوگرم کمتر از وزن واقعی و نوشته شده روی آنهاست لذا کم فروشی در این گونه برنج مشهود است.

اسکندر روزبهی رئیس اتاق اصناف مرکز استان در این بازدید در جمع مغازه داران بازار عمده فروشان خاطرنشان کرد: بازدید میدانی از بازار و صنوف سطح شهر به صورت مشترک با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با بازار، از برنامه‌های نوین اتاق اصناف است.

نادر موسوی قوام آباد، روابط عمومی اتاق اصناف یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بازدید میدانی از بازار شهر یاسوج به صورت رسمی کلید خورده، گفت: در این برنامه که با مشارکت مسئولان و سازمان‌های مرتبط با تنظیم بازار برگزار می‌شود مشکلات بازاریان و نحوه ارائه خدمات به مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی هدف از این بازدید را بررسی وضعیت فیزیکی بازار، عدم درج قیمت، عدم استاندارد کالا، عدم رعایت نکات بهداشتی، کم فروشی، تقلب و گران فروشی عنوان و اظهارکرد: در این بازدید کیفیت کالاهای مورد تقاضای مردم در ماه مبارک رمضان بررسی می‌شود.

موسوی قوام آباد با بیان این‌که رییس اتاق اصناف یاسوج ضمن همکاری با بازرسان واحد بازرسی و نظارت اصناف استان، برخورد آنها با متخلفان را می‌خواهد، افزود: با بازرسی‌های به عمل آمده از ورود کالاهای بی‌کیفیت، غیراستاندارد و غیربهداشتی به بازار جلوگیری کرده و با متخلفان طبق قانون نظام صنفی برخورد می‌شود.

موسوی قوام آباد با مشاهده وضعیت بازار افزود: همه شهروندان باید خودشان را بازرس و عضو بازار بدانند و تنها در این صورت است که وضعیت بازار بهتر خواهد شد.

روابط عمومی اتاق اصناف یاسوج اضافه کرد: در راستای نظارت بر صنوف سطح شهر تعداد ۴۵ واحد صنفی مورد بررسی قرار گرفت که تعداد ۲۱ واحد صنفی به دلیل تقلب و کم فروشی جریمه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا