گوناگون

کشاورز روستای هیچان نیکشهر در باغ کوچکی 21 نوع میوه تولید می کند

81238897 5825534

ˈمحمد کریم رئیسیˈ کشاورز نیکشهری می گوید: با تلاش شبانه روزی و همکاری تک تک اعضای خانواده در طول بیش از 12سال 150 درخت با 21 نوع میوه در فضای کوچک خانه ام کاشته ام که تاکنون ده نوع آن به ثمر نشسته و میوه داده است.

انار، انجیر، توت، کُنار، لیموترش، لیمو شیرین، پرتقال، بالنگ، نارنگی، جم، پاپایا (خربزه درختی)، زیتون محلی یا گواوا، هلو، سیب محلی، انواع درخت خرما، انگور و موز از جمله درختان مثمرای است که در باغ خانه این کشاورز خوش ذوق و زحمت کش کشت شده است.

وی با شکرگزاری از درگاه ایزد منان به خبرنگار ایرنا گفت: خدای خودم را شاکرم که همت و پشتکار به من داد تا بتوانم در طول سال میوه تولید کنم و علاوه بر تامین نیاز خانواده، بخشی از آن را در داخل روستا به فروش می رسانم و ماهیانه بیش از یک میلیون تومان درآمد کسب کنم.

رئیسی با حفره یک حلقه چاه در پایین دست باغ، درختان خود را آبیاری می کند و از مدیریت جهاد کشاورزی تقاضای ساخت استخر ذخیره آب را دارد.

وی در کنار کار کشاورزی، قسمتی از وقت خود را به پرورش دام سبک اختصاص داده است و علوفه مورد نیاز دام ها را نیز از همین باغ تامین می کند.

این حرکت به ظاهر کوچک نمونه ای برای قرار گرفتن در مسیر تحقق اهداف بزرگ اقتصاد مقاومتی است، الگویی که بر شکوفایی توانمندی ها و داشته های داخلی و رونق کشاورزی تاکید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر نیز به خبرنگار ایرنا با تایید فعالیت این کشاورز سخت کوش گفت: رئیسی یکی از کشاورزان نمونه بخش مرکزی در روستای هیچان است که در زمین کوچک خود توانسته انواع میوه ها و محصولات کشاورزی را کشت و از ثمره آنها بهره مند شود.

حبیب رییسی افزود: در شهرستان نیکشهر بیش از هشت هزار هکتار زمین کشاورزی زراعی و باغی وجود دارد که انواع محصولات کشاورزی بویژه مرکبات، برنج و خرما در آنها کشت می شود.

روستای هیچان با 4200 نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی در 26 کیلومتری مرکز شهرستان نیکشهر واقع شده است.

نیکشهر در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و به سبب آب و هوای مناسب توانمندی و ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی بویژه محصولات گرمسیری دارد. ک/3

7306 / 653

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا