گوناگون

طرح نمایندگان برای ارائه تسهیلات ازدواج از محل صندوق توسعه ملی/نعمت زاده به سوال میرکاظمی پاسخ داد

81238907 5825604

ˈابوذر ندیمیˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این جلسه سوال سید مسعود میرکاظمی درباره طرح کد کالا و رصد آن در بازار از وزیر صنعت معدن و تجارت مطرح شد که قرار شد جلسه ای بین طراح سوال و وزیر برگزار شود.

وی افزود: بر اساس نظر طراح سوال تاکنون هزینه زیادی برای این طرح صرف شده و اجرای آن به منظور حمایت از تولید داخل اجتناب ناپذیر است.

ندیمی ادامه داد:در مقابل، وزیر صنعت معدن و تجارت بر دشوارهای ناسازگاری بین اجرا و متن قانون، و مشکلاتی که برای تولید کنندگان ایجاد می کند، تاکید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار شد در این زمینه جلسات مشترک بین نماینده سوال کننده و وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شود.

وی همچنین گفت: علاوه بر این درباره منابع صندوق مهر امام رضا و منابعی که از سال 1385 بین مردم توزیع کرده و درباره نحوه واسپاری ارائه تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به این صندوق سوال مطرح شد.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، صندوق مهر امام رضا می تواند تسهیلات 10 تا 100 میلیون تومانی به شهروندان اعطا کرده و بخش عمده از مشکلات مردم را برطرف کند امری که بانکهای بزرگ از آن اجتناب می کنند.

ندیمی همچنین گفت:بر اساس طرحی که به امضای 100 نفر از نمایندگان رسیده ، قرار است از محل منابع صندوق توسعه ملی حدود یک هزار و 500 تا یک هزار و 600 میلیارد تومان به تسهیلات ازدواج اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: البته این طرح مغایرت هایی با برنامه پنجم توسعه و سیاست های کلی دارد ونیازمند رای دو سوم رای نمایندگان است.

سیام(4)**2021**1449

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا